logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۹۹۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

قیمت مصوبه لاستیک 20 درصد افزایش یافته است

قیمت-مصوبه-لاستیک-20-درصد-افزایش-یافته-است
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان استان زنجان با بیان اینکه مشکلات گرانی لاستیک، تورم و نوسانات خرید و فروش لاستیک در بازار به چشم می‌خورد گفت: هر شخص در 6 ماه از سال می‌تواند دو فقره لاستیک برای خودرو تهیه کند.

محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه افزایش قیمت لاستیک  در بازار سبب مشکلات متعدد و کمبودهایی در بازار شده است اظهار کرد: صادرات لاستیک به کشورهای همسایه و دخالت دلالان در این عرصه از جمله مشکلات در زمینه گرانی لاستیک است.

وی افزود: افزایش قیمت لاستیک یکباره انجام نشده است بلکه تورم عامل اصلی افزایش قیمت در بازار می‌باشد.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان استان زنجان عنوان کرد: کارخانه‌های تولید کننده لاستیک سال گذشته قصد افزایش قیمت در این حوزه را داشتند که از طرف سازمان صنعت و معدن تجارت حمایت‌های لازم انجام نشده است.

محمدی ابراز کرد: در حوزه فروش لاستیک قیمت آزاد برای این کالا مشخص نیست ملاک اصلی قیمت مصوبه است و قیمت مصوبه در این مورد 20 درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: احتمال افزایش قیمت لاستیک در سال جاری دور از انتظار نیست و نظارت‌های دقیق در این زمینه توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان استان ابراز کرد: به خاطر تقاضای زیاد و کمبود لاستیک در بازار و صادرات آن به کشورهای عراق و افغانستان از جمله عوامل اصلی افزایش قیمت لاستیک خودروهای پراید، پژو و سمند است.

محمدی عنوان کرد: با توجه به اصل مهم دخالت‌های دلالان سود جو و خودروسازان تایر که با خرید و فروش لاستیک در اپلیکیشن‌های مانند دیوار باعث رقم زدن به نوسانات موجود در قیمت لاستیک در بازار شده است.

وی گفت: سایت معرفی شده توسط اداره صنعت معدن تجارت به اسم کسبی نو می‌باشد که همراه با اپلیکیشن‌های مربوطه که در این زمینه طراحی شده بود چون در نحوه توزیع و قرار داد با مشکلات متعددی روبرو شد به مرحله عملی ختم نشده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر