logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۹۹۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسائل مطرح شده در نماز جمعه این هفته:

کشورهای اسلامی با اتحاد و همدلی غده سرطانی را از روی زمین محو و نابود می‌کنند

کشورهای-اسلامی-با-اتحاد-و-همدلی-غده-سرطانی-را-از-روی-زمین-محو-و-نابود-می‌کنند
امروز صهیونیسم در ضعیف‌ترین حالت خود می‌باشد و کشورهای اسلامی و مسلمانان می‌توانند با اتحاد و همدلی این غده سرطانی را از روی زمین محو و نابود کنند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روز قدس یادگار برجسته امام راحل است.

وی با بیان اینکه روز قدس راهبرد امام به دفاع از فلسطین می‌باشد و نشانه دلبستگی مردم و ملت و انقلاب ایران به ماجرای قدس شریف است،افزود: امروز صهیونیسم در ضعیف‌ترین حالت خود می‌باشد و کشورهای اسلامی و مسلمانان می‌توانند با اتحاد و همدلی این غده سرطانی را از روی زمین محو و نابود کنند.

ور همچنین با بیان اینکه روز شانزدهم مرداد ۱۳۵۶ پیام امام خمینی رحمت الله علیه خطاب به مسلمانان جهان برای برپایی روز قدس بود گفت: برکات روز قدس مردمی‌سازی روز جهانی قدس و تبدیل شدن آن به عنوان یک مسئله اسلامی و انسانی و همچنین جلوگیری از فراموشی مسئله فلسطین و زنده نگه داشتن شعله مقاومت و جلوگیری از اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و وحدت گروه‌های مقاومت حول محور قدس شریف است.

امام جمعه ماهنشان انضباط مالی را یکی از راه‌های مهار تورم و تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: عملکرد هر نظام اقتصادی برآیند کنش متقابل و همزمان چهار بازار کالا و خدمات، بازارکار، بازار پول، و بازار سرمایه است. نبوده انضباط مالی باعث اختلال در این بازارها و تشدید عدم تعادل در نظام اقتصادی شده است. وجود رویدادهای اقتصادی اخیر مانند تحریم ها بین المللی و بحران ارزی ضرورت برقراری انضباط مالی و اقتصادی و همچنین اتخاذ سیاست‌های ارزی جدید توسط دولت را بیش از بیش نشان می‌دهد. همچنین گزینش تیم اقتصادی قوی متخصص و توانا که بتواند این انضباط را ایجاد و هدایت و راهبری نماید

وی با بیان اینکه افول دلار یک واقعیت انکار ناپذیر می‌باشد گفت: دلار زدایی اکنون تقاضای آسیایی‌ها، آفریقایی‌ها، آمریکای جنوبی و حتی اروپایی‌ها بوده و به یک مسئله جدی تبدیل شده است و این امر یعنی شکستن سلطه دلار موجب تقویت روابط تجاری کشورها می‌شود.

حجت‌الاسلام علی اکبری با بیان اینکه عفاف و حجاب به عنوان ارزش و معروف‌های جامعه ما می‌باشد، گفت: حجاب و عفاف و رعایت آن الزامی است.

رودخانه‌های ماهنشان نیازمند لایروبی است

وی با تاکید بر لزوم لایروبی از رودخانه‌های فصلی سطح ماهنشان خواستار علاج واقعه قبل از وقوع شدند و همچنین لزوم ایجاد آب بندها و رسوب گیرها جهت مهار سیلاب را خواستار شدند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به بعضی مشکلات روستاهای شهرستان از جمله صدور پروانه چرای دام برای برخی افراد خارج از شهرستان آن هم خارج از ظرفیت موجود گفت: بازبینی و لغو پروانه‌های چرای دام در مراتع شهرستان برای افراد غیر بومی ضروری است و لازم است مقامات استانی با مطالعه میدانی و درک صحیح مشکلات و انعکاس آن به مرکز کشور باعث رضایت عمومی و رفع مشکلات موجود افراد بومی که در روستاهای ماهنشان زندگی می کنند شوند.

وی همچنین به لزوم توجه به راه‌های روستایی شهرستان ماهنشان و اختصاص اعتبارات ویژه به این شهرستان که بیشترین راههای خاکی را دارا می‌باشد تاکید کرد و گفت: مردم در فصول مختلف سال با مشکلات مختلف رو‌به‌رو می باشند.

راهپیمایی روز قدس امسال رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در موضوع قهقرا قرار داد

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه ضربه راهپیمایی روز قدس امسال بر پیکر نحیف و زبون رژیم صهیونیستی، به دلیل تحولات خاص منطقه‌ای و حتی بین المللی، این رژیم را بیش از پیش در موضوع قهقرا قرار داد، افزود: تحولات منطقه‌ای از جمله عادی‌سازی روابط عربستان با ایران و سوریه، فروکش کردن جنگ بین ائتلاف عربستان و یمن، درخواست عادی‌سازی روابط با ایران از سوی برخی کشورهای عربی، کاهش روابط برخی کشورهای عربی دارای رابطه با رژیم صهیونیستی، شکست تروریسم تکفیری در سوریه، روشن شدن ابعاد قدرت نظامی ایران در منطقه، آشوب‌های داخلی اخیر و آمادگی دو میلیون نفر برای مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی، از عوامل ضعف و اضمحلال هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت به شمار می‌رود.

امام جمعه خرمدره گفت: اعتراف رسانه‌های غربی و صهیونیستی دلیل روشنی است بر برتری محور مقاومت به رهبری ایران اسلامی در منطقه و تزلزل روزافزون پایه‌های رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به آسیب‌شناسی فرهنگی و تبیین پدیده بدحجابی گفت: نبود برنامه‌های فرهنگی دین محور و منسجم یکی از عوامل اصلی بدحجابی و بی‌حجابی در کشور بوده و لازم است در جهت جبران کوتاهی‌های گذشته اقدام شود. 

وی با اشاره به اینکه اگر چه بدحجابی و به ویژه بی‌حجابی برنامه سیاسی دشمن در قالب جنگ ترکیبی است؛ اذعان کرد: اما نبود برنامه‌های تبلیغی آموزشی و دینی، زمینه را برای سیاهی لشگر شدن برخی‌ها برای این جنگ فرهنگی ایجاد کرده است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تأکید بر صرفه‌جویی در انرژی آن هم بدون برنامه عملیاتی و با گران‌سازی غیر منطقی آن،‌ گفت: این امر یک اقدام تورم‌زا و بی‌نتیجه بوده و صرفاً موجب نارضایتی شده و خواهد شد.

شمارش معکوس پایان رژیم جنایتکار 

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با بیان اینکه روز جهانی قدس مظهر تجلی حمایت جهانی از فلسطین مظلوم و برائت از اسرائیل غاصب  است، اظهار داشت: روز قدس این پیام را به سردمداران رژیم غاصب و حامیان پلید آن به ویژه دولت تروریست و منفور ایالات متحده امریکا می‌دهد که شمارش معکوس برای اعلام پایان رژیم جنایتکار و اخراج اشغالگران سرزمین قدس آغاز شده است.

وی افزود: پازل افول ابرقدرتی آمریکا با افول دلار در حال تکمیل شدن است چرا که آمریکا در عرصه سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شکست‌های مفتضحانه و سختی در شکل دهی ائتلاف سیاسی و نظامی برای حفاظت از ابرقدرتی حورده است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر