logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

شهرداران باید با شوراها برای تامین منافع شهر هماهنگ باشند

شهرداران-باید-با-شوراها-برای-تامین-منافع-شهر-هماهنگ-باشند

معاون استاندار زنجان گفت: شهرداران باید با شورا برای تامین منافع شهر هماهنگ باشند.

به گزارش موج رسا; جواد رحمتی شامگاه یکشنبه در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی با بیان اینکه اختیارات شوراها به اندازه نیاز مردم افزایش نیافته است، اظهار کرد: این وضعیت دلایلی دارد که سبب شده جایگاه شوراها در کشور به شرایط مطلوب خود نرسد.

وی با اشاره به اینکه شهرداران باید با شورا برای تامین منافع شهر هماهنگ باشند، ابراز کرد: این هماهنگی باید به صورت مجموعه‌ای و مطابق قانون برای توسعه شهر باشد.

معاون استاندار زنجان بر انجان اقدامات زیربنایی و هدفمندتاکید کرد و گفت: اعضای شورا باید میزان توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی مناطق شهر را در کنار میزان درآمدهای آن مطالعه کرده و برای توسعه متوازن شهر اقدام کنند.

وی با شاره به پیش بینی افزایش اختیارات شوراها در برنامه سوم توسعه خاطرنشان کرد: این افزایش اختیارات به شرایط مطلوب نرسید و در برنامه‌های توسعه‌ای دیگر تا برنامه ششم نیز این مهم لحاظ و مورد توجه قرار نگرفته است.

رحمتی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی باید توجه جدی داشته باشند، تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان چهار لایحه بودجه را مصوب می‌کنند و یک لایحه نیز مصوب شده و اگر از نظر اعضای شورا نیازمند تغییرات باشد مطابق با قانون متمم اصلاحاتی لحاظ شود.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از اعتبارات ماده 17 قانون و اعتبارات مربوط به آموزش شهروندی اظهار کرد: باید از منابع مربوط به آموزش شهروندی استفاده بهینه و شود چرا که با توسعه شهرها نیازمند آموزش شهروندان در ابعاد مختلف هستیم.

اسدالله درویش‌امیری استاندار زنجان نیز در این جلسه با ارائه توصیه‌هایی به منتخبین گفت: اختلاف شوراها با شهردار به صلاح مردم نیست و سبب کندی کار شهردار در آبادی شهر می‌شود.

وی بیان کرد: اعضای شورا باید در انتخاب شهرداردقت لازم را داشته باشند و اگر شهردار وظایف خود را خوب عمل کرد نیازی به تغییر نیست چرا که تغییرات خسارت سنگینی را به شهرها وارد می‌کند.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر