logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۹۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور مسئولان؛

سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد/ ضرورت توجه به رشد و توسعه گردشگری

سومین-جشنواره-اقوام-و-فرهنگ-ایرانی-در-زنجان-آغاز-به-کار-کرد-ضرورت-توجه-به-رشد-و-توسعه-گردشگری-

با حضور مسئولان؛سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد

به گزارش موج رسا; حبیب یگانه یک‌شنبه شب در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات و عرقیات سنتی اظهار داشت: استان زنجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر گردشگری دارای ظرفیت ‌های مطلوبی برای جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه مزیت‌های تاریخی و فرهنگی استان زنجان می تواند موجب جذب گردشگر شود،خاطرنشان کرد:  آثار و بناهای تاریخی بیشماری در استان وجود دارد که می تواند جاذب گردشگر باشد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی استان در قالب زنجان،میزبان مهربان برگزار می شود،ادامه داد:رگزاری جشنواره‌های اینچنینی بهانه‌ای برای حضور گردشگران در استان زنجان محسوب می شود.

یگانه با اشاره به موفقیت های استان زنجان در برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره غذای کشورهای اکو و جشنواره آش،گفت: این جشنواره ها در حال حاضر برندی برای استان است.

وی با بیان اینکه 40 درصد جمعیت کشور در همجواری استان زنجان زندگی می ‌کنند، افزود:رشد و توسعه گردشگری به عنوان یک باید مورد توجه مسئولان باشد.

 

*جشنواره ها فرصت آشنایی با اقوام ایرانی

"سید سعید صفوی" مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای آشنایی اقوام و مردم با آداب و سنن استان های مختلف کشور است.

وی از حضور نمایندگان 15 استان در سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات و عرقیات سنتی در استان زنجان خبر داد و گفت: گروه‌های آوایی و بومی نیز در قالب چهار گروه در این جشنواره حضور دارند.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به حضور استان‌های اردبیل، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، قزوین، کردستان، بوشهر، قم، مازندران، هرمزگان، گیلان، همدان و زنجان در این جشنواره، بیان داشت: این استان ها ظرفیت های فرهنگی و گردشگری خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به حضور هنرمندان و صنعتگران استان‌ها در سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی،گفت: محصولات متنوع صنایع دستی در غرفه‌های این جشنواره معرفی و عرضه می‌شود.

 

*حضور 4 گروه آئینی در جشنواره اقوام زنجان

علیمحمدی با اشاره به اینکه چهار سیاه چادر در سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی استان زنجان برپا شده است، افزود: همچنین چهار گروه آئینی از استان‌های مختلف کشور به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی از حضور گروه‌های آئینی بلوچ، کرد و آذری در این جشنواره خبر داد و گفت: گروه آئینی هم بازی‌های بومی و محلی استان زنجان را به نمایش می‌گذارد.

گفتنی است، در این جشنواره صنایع دستی،خوراکی ها،سوغات، عرقیجات و آشامیدنی های سنتی ارائه می شود،زمان برگزاری نمایشگاه هفت روزه بوده و تا ششم مرداد ماه علاقه مندان می توانند از این جشنواره بازدید کنند.

آشنایی با آداب و رسوم و هدایای استان های مختلف کشور یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره محسوب می شود.

به نمایش گذاشتن سنت ها و آئین های محلی مردم استان های مختلف و ارائه انواع خوراکی های سنتی استانها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

این جشنواره در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شده است و تولیدات و کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه مواد غذایی، پوشاک، تزئینات، منزل، صنایع‌دستی، سوغات و هدایا و کادو است.

ساعات بازدید جشنواره برای علاقه‌مندان بعدازظهر‌ها از ساعت 16 تا 22 شب پیش‌بینی شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر