logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۹۸۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

بارش باران در نقاط مختلف کشور

بارش-باران-در-نقاط-مختلف-کشور
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.

به گزارش موج رسا; صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: امروز (۲۲ فروردین) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه، غرب کردستان، شمال ایلام و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: گستره و شدت بارش چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۳ و ۲۴ فروردین) نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد و سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که جمعه (۲۵ فروردین) در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و مناطقی از جنوب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه (۲۶ فروردین) در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

وی افرود: سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در دامنه‌ها و ارتفاعات این استان‌ها وزش باد، شدید خواهد بود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه، شمال خلیج فارس و چهارشنبه و پنج‌شنبه غرب دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین) نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ فروردین) شهرکرد با دمای ۱ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۳۶ و گرگان و مشهد با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور  هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر