logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۹۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

نیازمند دانشگاه زنده، پرتحرک و محقق هستیم

نیازمند-دانشگاه-زنده،-پرتحرک-و-محقق-هستیم

استاندار زنجان با اشاره به نقش موثر دانشگاهها در حرکت به سمت  توسعه  استان گفت: دانشگاه ها نقش مهمی در پیشرفت جوامع ما داشته و ما امروز به دانشگاه زنده، فعال، پویا، پرتحرک و محقق نیاز داریم.

به گزارش موج رسا; اسد اله درویش امیری ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئس دانشگاه زنجان اظهار داشت: باید دانشگاه محیط سرزنده ای باشد که برای داشتن چنین فضایی باید همه به دانشگاه کمک کنیم که در طول یکسال فعالیت خود به عنوان استاندار زنجان تلاش کرده ام تا حرکت مجموعه های دانشگاهی را توامان و درکنار هم ببینبم و در این راستا شورای هماهنگی آموزش عالی در استان ایجاد شده است.

استاندار زنجان اضافه کرد:امیدوارم بتوانیم در دوره جدید فعالیت این شورا را به پیش ببریم و برای رفع خلاءها و مشکلات استان از جانعه دانشگاهی کمک بگیرم.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان با رسیدن به فعالیت 40سالگی به بلوغ رسیده و انتظارات بیشتری از این دانشگاه می رود و خوشحالیم اعلام کنیم که دراین دانشگاه ده هزار و 400دانشجو و بیش از 400هئیت علمی داریم.
درویش امیری اظهار کرد: امروزه دانشگاه زنجان در سطح کشور به عنوان یک دانشگاه خوب و عالی شناخته می شود و از مدیران این دانشگاه انتظار می رود که کمک کنند تامسیر رشد و تعالی دانشگاه با سرعت بیشتری طی شود.
وی با ابراز تشکر از زحمات جمشیدی مدیر اسبق دانشگاه زنجان تصریح کرد: صمیمانه از تلاش های دکتر جمشیدی تشکر می کنم و چرا که از مدیران و مسئولان دانشگاهی بی حاشیه استان بودند.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: اقای نجفیان نیز از چهرهای شناخته شده و قابل احترام هستند که بسیاری از افراد از ابن انتصاب خرسند شدند.
وی با اشاره به ضرورت انسجام در بین اقشار مختلف و گروه های سیاسی پس از دوران انتخابات ابراز کرد: انتخابات تمام شده و از مشارکت 75درصدی مردم ایران سپاسگذاریم که این مشارکت حداکثری سبب اقتدار در فضای بین المللی شده است.
درویش امیری افزود: به عنوان یک ایرانی از حضور تمامی افراد سپاسگذارم چرا که در این انتخابات پیروز اصلی میدان مردم بودند.
وی تاکید کرد:پس از انتخابات همه باید به کمک ریس جمهور منتخب ملت بیایند و ما برای ایجاد اشتغال و تولید و نیز تحقق شعار سال به کمک همه احتیاج داربم.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد:افزایش تولید ایجاد و توسعه کشور نیازمند همراهی و همدلی همه افراد دارد و به عنوان مقام عالی دولت دراستان دست خودم را به سوی همه افراد برای کمک دراز می کنم و استدعا دارم برای توسعه استان همه همراهی و کمک کنند.
سید محسن نجفیان سرپرست دانشگاه زنجان نیز در ادامه ابراز کرد:در فضای جدید پس از انتخابات قرار داریم انتخاباتی که مردم با مشارکت حداکثری به برنامه های ریاست جمهوری مهر تایید زدند و علی الرغم فضاسازی های ناجوانمردانه، مردم با رای قاطع بر تدوام وبهبود واصلاح سیاستهای دولت بازدهم تاکید کردند.
وی اظهار کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ما را به طی مسیر عقلانیت امیدوار کرد.
نجفیان خاطرنشان کرد: در اغازین روزهای دوره جدید لازم می دانم از حسن اعتماد وزیر علوم و فناوری و استاندار زنجان تشکر کنم و امیدوارم با تلاش و کوشش در راستای تحقق برنامه های آموزش عالی تدوین شده قدم بردارم.
سرپرست دانشگاه زنجان عنوان کرد: جامعه دانشگاهی ما از دانشجویان تا اساتید نقش بارزی در تدوام فکر اعتدال در صحنه سیاست داخلی و خارجی برعهده داشتند و یکی ار عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب روحانی حمایت همه جانبه دانشگاهی از رئیس جمهور بود که امیدوارم بتوانم در انسجام این رابطه موثر باشم.
وی ابراز کرد:بحث دولت بحث مشارکت و استفاده از عقل جمعی و خرد ورزی بوده و بحث نگاه علمی به مسایل و مشکلات مطرح است و اکنون دیگر زمان آن نیست که با نگاه عوامل گرایانه مشکلات را رفع کنیم و نگاه عالمانه ای را حل مشکلات طلب می کند .
این مقام مسئول تصریح کرد: دانشگاه مهد عقل گرایی است و از مدیران میخواهیم پای دانشگاه را در حل مشکلات به وسط کشیده و کمک کنند تا فاصله دانشگاه با جامعه و صنعت تقلیل پیدا کند.
وی ابراز کرد:مدیران برای حل مسائل و مشکلات از دانشگاه طرح وبرنامه بخواهند و در طول سالهای گذشته شاهد سرمایه گذاری های بسیار در دانشگاه بوده ایم که امیداوریم بتوانیم از این ظرفیت برای حل مشکلات استفاده کنیم .
نجفیان تاکید کرد:نیروهای تحصیلکرده موجود در دانشگاه فرصت و ظرفیت علمی بسیار بزرگی را ایجاد کرده اند که باید بتوتن این ظرفیت را بلقوه را بلفعل کرد و از این ظرفیت به عنوان دانشگاه جامع استان برای حل مشکلات استان بهره ببریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر