logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۹۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر علوم خبر داد

افزایش دو برابری اعتبارات آموزش تا سال آینده

افزایش-دو-برابری-اعتبارات-آموزش-تا-سال-آینده-

معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تا سال 97 اعتبارات آموزشی وزارت علوم به دوبرابر افزایش می یابد، گفت: امسال 8 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وزارت علوم درنظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا; حسین عسگریان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه زنجان اظهار داشت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده متناسب با نیازها نبوده اما توجه خوبی در دولت برای افزایش میزان اعتبارات این وزارتخانه شده است.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه زنجان در طی سالهای اخیر تصریح کرد: ۴۰۰ عضو هیأت علمی هم اکنون در دانشگاه زنجان مشغول فعالیت هستند که این امر روند خوب جذب هئیت علمی در این دانشگاه را نشان می دهد .
این مقام مسئول با بیان اینکه یک چهارم اعضای هئیت علمی دانشگاه زنجان استادیار و دانشیار هستند،خاطرنشان کرد: 10 هزار و چهار صد دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 500نفر در مقطع دکترا تحصیل می کنند.
عسگریان با اشاره به لزوم جذب منابع جدید در راستای افزایش اعتبارات خاطرنشان کرد: باید راهکارهای لازم در خصوص جذب منابع غیر مستقیم برای این وزارتخانه احصا شود که یکی از راهکارها استفاده از ظرفیت و فرصتهای قانونی موجود در برنامه ششم توسعه کشور است.

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم تحقیقات و فنای افزود: برای جذب منابع مالی جدید به طور غیر مستقیم باید از تجربیات سایر وزارتخانه ها بهره برده شود .
وی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد دانشگاههای نسل سوم در کشور ابراز کرد: در کنار توجه به اموزش و تحقیق و پژوهش نیازمند فعالیتهای کارآفرینانه در دانشگاهها هستیم و روسای دانشگاهها باید اهتمام ویژه برای راه اندازی دانشگاههای نسل سوم و کارآفرینانه داشته باشند.
عسگریان با اعلام یکسان سازی قانون پرداخت مالیات بر حق التدریسها عنوان کرد: با یکسان سازی این قانون میزان پرداختی مالیات نیز به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین میزان مالیات اختصاص یافته به حق‌التحقیقی‌ها نیز با کاهش همراه بوده و به 5درصد رسیده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر