logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۹۸۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور:

ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیاز به نوسازی دارد

ناوگان-امداد-و-نجات-جمعیت-هلال-احمر-کشور-نیاز-به-نوسازی-دارد-
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد گفت: مقرر شده تا در سال جاری ۹۰۰ دستگاه آمبولانس به شبکه ناوگان امداد و نجات اضافه شود.

به گزارش موج رسا; نامدار عبداللهیان امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر‌عامل جدید جمعیت هلال احمر زنجان با اشاره به علت پیشرفتگی کشور ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم اظهار داشت: این امر با سه موضوع از جمله سرمایه انسانی، فیزیکی و زیرزمینی در ارتباط است اما انچه که سبب پیشرفته بودن این کشور شده ۸۰ درصد با سرمایه انسانی در ارتباط است.

وی با بیان اینکه کشور ایران از نظر نیروی انسانی ضعیف است، افزود: هر زمان نیروی انسانی پای کار باشد تاثیرگذاری و ارزش بالایی خواهد داشت.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه جمعیت رسمی هلال احمر ۸ هزار نفر است اما جمعیتی که بسیجی وار کار می‌کنند بیش از ۲۵ هزار نفر هستند، گفت: جز امداد و نجات که بر اساس وظیفه حاکمیتی در حال ارایه خدمات هستند، سایر خدمات کاملا داوطلبانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل ارزشی بودن هلال احمر بحث بین‌المللی بودن این نهاد است، تصریح کرد: نمونه اخیر خدمت‌رسانی نهاد بین‌اللملی در زلزله ترکیه بدون هیچ چشم‌داشتی بود.

عبداللهیان با بیان اینکه هلال احمر و هر ارگانی که بخواهد ادامه حیات دهد باید برنامه محور باشد، تصریح کرد: اگربرنامه محور کار نشود موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ‌در جمعیت هلال احمر برای اولین بار معاونت برنامه‌ریزی تشکیل شده است، گفت: در حال نوشتن برنامه‌های استراتژیک و راهبردی هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در هلال احمر تقویت شبکه امداد و نجات است، گفت: بعد از اعلام سانحه باید در عرض ۱۳ دقیقه نیروهای هلال احمر در محل حاضر شوند تا با استفاده از زمان طلایی بتوانند جان شخصی را نجات دهند اما متاسفانه ناوگان حمل و نقل هلال احمر فرسوده است و باید نوسازی شود.

وی اذعان کرد: سال گذشته اعتبار خوبی اخذ و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس خریداری شد مقرر است تا ۹۰۰ دستگاه دیگر نیز امسال خرید شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر