logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۹۸۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان:

پنج پردیس تفریحی در محل زنجانرود ایجاد می‌شود

پنج-پردیس-تفریحی-در-محل-زنجانرود-ایجاد-می‌شود
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در راستای ایجاد مراکز تفریحی در شهر زنجان، در محل زنجانرود از پل میربهاالدین تا پل سید محمد پنج پردیس تفریحی از جمله پردیس کودک و نوجوان، کشاورزی و طبیعت، آسایش و آرامش، ورزشی و پردیس تغذیه ایجاد خواهد شد.

مهدی طالب در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پروژه باغ امین در زمین ۷ هکتاری که متعلق به شهرداری زنجان است با کاربری فضای سبز و اداری احداث خواهد شد.

وی افزود: این مجموعه یک مجموعه باز با زیر بنای ۳۰۰ هزار مترمربع است که برای احداث ساختمان شورا، قسمت فرهنگی شهرداری و موزه شهر استارت خواهد خورد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: همچنین یک مجموعه یک و نیم هکتاری نیز به صورت آپارتمان با بالای ۲۰ طبقه نیز در این محل مقرر بر احداث دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم شهر زنجان نبود مکان مناسب برای گردش و تفریح است، تصریح کرد: بنابراین شورا تصمیم گرفت؛ از محل پل میربها‌الدین تا پل سید محمد و خود مجموعه پارک بوران که قریب به ۱۳۰ هکتار است با برنامه‌ریزی لازم و اقداماتی که انجام خواهد شد تبدیل به محل تفریحی شود.

طالب ادامه داد: در این راستا شهرداری اقدام به تهیه مشاور کرده و دانشگاه شهید بهشتی تهران کار مشاوره را بر عهده گرفته است.

وی اذعان کرد: در این محل پنج پردیس از جمله پردیس کودک و نوجوان، کشاورزی و طبیعت، آسایش و آرامش، ورزشی و پردیس تغذیه ایجاد خواهد شد. با این وجود تقریبا فاز مطالعاتی تمام شده و مقرر شده سریعا کار عملیاتی نیز آغاز شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه گفت: با توجه به اینکه معضل اساسی در خیابان خیام وجود دارد و مشکل نیز عدم ساخت و ساز در ضلع جنوبی خیام است این امر تبدیل به یکی از دغدغه‌های شهروندان شده است در راستای حل مسائل چهار پهنه در ضلع جنوبی خیام انتخاب شد. 

وی خاطر نشان کرد: پهنه یک و چهار استارت راحت‌تری خواهند داشت به همین دلیل جزو اولویت‌ انتخاب‌ها قرار دارند، در این محل‌ها کاربری‌های تجاری، تفریحی، گردشگری و خدماتی در نظر گرفته شده با مشوق‌هایی که به اهالی داده خواهد شد امیدواریم سریعا پیگیر ساخت و ساز باشند که این امر می‌تواند عاملی برای توسعه در ضلع جنوبی شهر شود و در نهایت یک بافت سالم شهری ایجاد می‌شود.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر