logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۹۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان خبرداد:

اعزام مبلغین به مناطق محروم و کم برخوردار استان زنجان

اعزام-مبلغین-به-مناطق-محروم-و-کم-برخوردار-استان-زنجان
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های قرارگاه در مناطق محروم استان گفت: در ماه مبارک رمضان مبلغین به مناطق محروم استان زنجان اعزام شدند.

جلال غورقانلو در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه در ایام عید نوروز که مصادف بود با ماه مبارک رمضان سعی شد با در نظر گرفتن نیازهای مناطق محروم اقدام به رفع نیازها گردد، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرحی با عنوان نسیم بندگی توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی استان زنجان در مناطق محروم برگزار می‌شود.

وی افزود: برای ماه مبارک رمضان با همکاری امامان روستاهای هدف کار شناسایی و نقطه‌گذاری مساجدی که نیاز به تعمیر، مرمت و بازسازی داشتند با کمک نیروهای جهادی و مردم به نحو احسن شکل گرفت.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان عنوان کرد: در مناطق محروم و کم برخوردار که شناسایی و معرفی شده بودند 3 مسجد نیاز به تعمیر داشتند که تعمیرات لازم با مشارکت نیروهای جهادی انجام شد.

غورقانلو عنوان کرد: صفر تا صد عملیات‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان در مناطق محروم و کم برخوردار انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده از وضعیت مناطق محروم استان قسمت‌هایی که جزء مناطق محروم یا کم برخوردار هستند نیاز به دخالت قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان احساس شود عملیات جهادی در ان منطقه در دستور کار قرار می‌گیرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان بعد از تعمیر و بازسازی مساجد اقدام به غبارروبی از مساجد با مشارکت امامان روستا و عموم مردم انجام گرفت.

 غورقانلو گفت: با توجه به این نکته که در تمام روستاهای هدف عملیات عمرانی و بازرسازی از مساجد انجام گرفته بود و برخی مساجد مربوطه امامان روستا نداشتند.

وی اذعان کرد: مساجدی که دارای امام روستا بودند کارهایی نظیر بازسازی مساجد انجام گرفت غبار روبی مساجد با کمک هسته‌های جهادی با مشارکت عموم مردم در روستاهای هدف انجام شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان تاکید کرد: در روستاهایی که فاقد فعالیت امام روستا بودند با کمک سازمان تبلبغات اسلامی استان هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام گرفت.

غورقانلو اذعان کرد: 11 نفر مبلغین معرفی شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان در خانه‌ای به نام خانه عالم در روستاهای هدف مستقر شدند، مبلغین معرفی شده در 3 دهستان فعالیت دارند.

وی ابراز کرد: مبلغین معرفی شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی اکثرا از اهل زنجان بوده 3 مورد مبلغ از قم معرفی و سازماندهی شدند که آنها هم از اهل استان زنجان ولی ساکن قم هستند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان تاکید کرد: برنامه ویژه برای ماه رمضان که در روستاهای محروم انجام شده طبق فرمایشات مقام معظم اتقلاب که تاکید زیادی بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم داشتند این امر مهم در دستور کار نیروهای جهادی قرار گرفت.

غورقانلو عنوان کرد: برنامه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم بیشتر برای نوجوانان که برای اولین بار روزه می‌گیرند به اصطلاح روزه اولی‌ها هستند انجام گرفته که بحمدالله شاهد استقبال خوبی در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: جلسات آموزشی با مضامین احکام برای رده‌های سنی جوانان و نوجوانان مخصوصا خواهران در حال انجام است و حضور مردم برای نماز جماعت در مساجد روستا نسبت به سال گذشته بحمدالله روند افزایشی داشته است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان تاکید کرد: برای شب‌های پر فیض قدر در مساجد روستاهای محروم برنامه داریم و حضور مردم روستا رنگ و بوی خوبی به مساجد خواهد داد و صحبت‌ها و سفارش‌های امامان روستا در شب‌ها قدر بعد از نماز مغرب و اعشا برای اهالی روستاها انجام می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر