logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۹۸۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
اهم بیانات امام جمعه شهرستان‌های استان زنجان:

تغییر ساعت ادارات از ۱۵ خرداد نارضایتی ارباب رجوع و کارمندان را در پی خواهد داشت

تغییر-ساعت-ادارات-از-۱۵-خرداد-نارضایتی-ارباب-رجوع-و-کارمندان-را-در-پی-خواهد-داشت
تغییر ساعت ادارات، پیروزی ایران در دادگاه لاهه، توجه به حجاب و عفاف، شعار سال و مهار تورم، رفع موانع تولید و کمبود نیروی انسانی در ادارات شهرستان‌ها از جمله مسائلی بود که توسط امام جمعه شهرستان‌ها در نماز جمعه مطرح شد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرمدره با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و محور مقاومت روز به روز قوی‌تر و برجسته‌تر شده است. 

وی با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران افزود: آرزوی دشمنان انقلاب که از روز اول انقلاب در قالب پیش‌بینی و تحلیل ارائه شده، سقوط و شکست انقلاب بوده است؛ این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران نه تنها ضعیف نشده، بلکه روز به روز قوی‌تر شده و محور مقاومت را نیز مدیریت کرده است. آمریکا برای مقابله با ایران اسلامی، هزاران میلیارد هزینه داده و هزاران نفر را به کشتن داده که به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. 

امام جمعه خرمدره گفت: پیروزی در جنگ هشت ساله، رشد روزافزون کشور در تکنولوژی‌های مختلف بنیادین از جمله فناوری هسته‌ای (20 فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای)، شکل‌گیری ارتباط تنگاتنگ بین ایران، روسیه، چین و عربستان و تضعیف روز به روز رژیم صهیونیستی از سویی و تلاش برای برگرداندن سوریه به جمع کشورهای اتحادیه عرب و بسیاری از نشانه‌های دیگر نمودی از عظمت و قدرت راهبردی ایران در برابر تضعیف مستمر آمریکاست که در گرو آرمان‌های انقلاب و رهبری‌های بی‌نظیر امامین انقلاب حاصل شده است که باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود. 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تورم شدید و برخی آسیب‌های فرهنگی، که شیرینی جایگاه برجسته ایران را تحت الشعاع قرار داده است؛ تصریح کرد: بنابراین مسئولان کشوری و منطقه‌ای باید به فکر حل مشکلات مربوط به اقتصاد و بدحجابی و بی‌حجابی باشند. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تاکید بر حرام بودن سیاسی بی‌حجابی، گفت: این امر نشان دهنده برنامه راهبردی دشمن برای استفاده از این ابزار برای زمین‌گیر کردن انقلاب و نظام اسلامی است. 

وی با اشاره به 20 فروردین 18 رمضان، شهادت سیدمرتضی آوینی (1372ش) گفت: به ویژه جوانان انقلابی و هنرمند با الگوگیری از سید شهیدان اهل قلم، نسبت به بیان مطالبات دینی و فرهنگی رهبری عزیز و به ویژه در حوزه حجاب فعالیت‌های خود را افزایش خواهند داد. 

امام جمعه خرمدره اذعان کرد: معیار قرار دادن ارز خارجی برای قیمت‌گذاری محصولات تولیدی، معدنی، حامل‌های انرژی و غیره در همه دولت‌ها چه با انگیزه درآمدزایی کاذب و یا هر انگیزه دیگر از دلایل اصلی تورم است که در فرمایشات رهبر عزیزمان مشهود بود. 

وی با بیان اینکه میدان دادن بی‌قاعده و بدون نظارت به شرکت‌های دولتی و شبه دولتی و تخصیص دو سوم بودجه به کشور به این شرکت‌ها از عوامل اصلی‌ تورم و به ویژه کاهش ارزش پول ملی و ایجاد نارضایتی عمومی است، گفت: انتظار می‌رود دولت سیزدهم هر چه سریعتر نسبت به حل این مشکل اقدام نماید. 

تغییرات ساعت از ۱۵ خرداد نارضایتی ارباب رجوع و هم کارمندان را در پی خواهد داشت

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تغییرات ساعت کار از 15 خرداد تا 15 شهریور، گفت: ساعت کار باید متناسب با زندگی و نیاز مردم باشد. با تنظیم فعلی، تراک مراجعه کنندگان در ساعاتی از روز شدید بوده و در ساعاتی نیز کارمندان بیکار خواهند بود. این نوع برنامه‌ریزی هم موجب نارضایتی ارباب رجوع و هم کارمندان خواهد بود. 

وی با تأکید بر حفظ محیط زیست و گونه‌های جانوری و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تلفات جاده‌ای گونه‌های جانوری تصریح کرد: حفظ محیط زیست و گونه‌های جانوری یک ضرورت است، پیشنهاد می‌شود بخشی از 65 درصد درآمد مربوط به جرائم رانندگی که به راهداری تعلق می‌گیرد، به محافظت فیزیکی از محیط زیست و گونه های جانوری و فرهنگ‌سازی در این زمینه اختصاص یابد.

پیروزی در دادگاه لاهه نمایش قدرت ایران است

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان، با اشاره به محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام، اظهار داشت: شعار امسال شعاری مهم وحساس می‌باشد که اهمیت رشد تولید در کنار مهار تورم را برجسته می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت اولویت داشتن حقیقی و عملیاتی شعار سال برای همه دستگاه‌ها و همه مسئولان گفت: تحقق یافتن شعار سال نیازمند، همکاری حقیقی و گسترده سه قوه، پیگیری جدی و مستمر تصمیمات، ثبات در سیاست‌ها و تصمیمات اقتصادی، مشارکت مردم، اجرای اقتصاد مقاومتی

و مبارزه جدی و بدون رودربایستی با هرگونه اژدهای هفت سر فساد است.

امام جمعه ماهنشان گفت: بعد از مدت‌ها پیگیری حقوقی بلاخره دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده شکایت ایران علیه دولت آمریکا و در خصوص برخی از اموال مسدود شده به سود تهران حکم کرد این پیروزی اقتدار حقوقی و اثبات حقانیت ایران در اوج مظلومیت بود و این رای در مجموع نشان از استحکام دلایل و استناد‌های مورد اشاره تهران است.

وی ادامه داد: پیروزی در دادگاه لاهه نمایش قدرت ایران است و این پیروزی یک برگ برنده و نمایش قدرت برای جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود موفقیت در لاهه نردبان پیروزی‌های بعدی می‌باشد.

حجت الاسلام علی‌اکبری گفت: اوضاع آشفته داخلی صهیونیست‌ها و شکست‌های آنها در حوزه بین‌الملل افزایش یافته شکست در میادین ورزشی جلوه های جدیدی از این شکست‌ها می‌باشد. پس از آبروریزی در جام جهانی قطر مخالفت اندونزی با حضور تیم فوتبال زیر ۲۰ سال رژیم غاصب و محرومیت این کشور از میزبانی این بازی‌ها قابل توجه و تامل می‌باشد.

وی با بیان اینکه دادگاه ترامپ نمایش رسوایی سر مداران تمدن غرب می‌باشد، اذعان کرد: اگرچه دادگاهی شدن ترامپ به خاطر رقابت انتخاباتی درون حزبی یا دو حزب دموکرات و جمهوریخواه است اما در عقبه این اتفاق یک حقیقت روشن وجود دارد که نباید از نگاه‌ها مخفی بماند و آن اوج انحطاط نماد تمدن غربی در کشورهای آمریکایی است، آنگاه که شخص اول بزرگترین قدرت دنیا به خاطر آلودگی اخلاقی و رسوایی‌های جنسی است این همان افول موریانه وار آمریکا می باشد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به شعار سال مهار تورم و رشد تولید گفت: جهت گیری‌های کلان و راهبردهای اتخاذ شده از سوی دولت کنکونی نشان می‌دهد که اقدامات ناظر به مهار تورم مزمن و حاد به درستی در دستور کار قرار گرفته اما باید به این نکته توجه داشت که استقامت و تداوم حرکت در این مسیر نهراسیدن از مخالفت‌ها و هزینه دادن در این راه شرط لازم ثمردهی این اقدامات است. اما در زمینه رشد تولید که به واقع می‌توان آنرا نسخه درمان برخی بیماری‌های مزمن اقتصادی کشور نظیر نرخ بیکاری بالا وابستگی به خام فروشی و تنوع کم سبد صادراتی کشور دانست.

وی ادامه داد: توجه به نکات ذیل در راستای امور مذکور از جمله جذاب‌سازی تولید برای عموم مردم و ترویج فرهنگ تولید، مولدسازی منابع راکد و کم بازده، لزوم مردم سازی اقتصاد ضروری است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری از مسئولین استانی و شهرستانی خواست تا پتانسیل‌های موجود در شهرستان را شناسایی و موانع موجود در راه تولید را رفع و تولید هر چه بیشتر در شهرستان را نهادینه کنند.

شهرستان ماهنشان با کمبود نیروی انسانی در ادارات مواجه است

وی در ادامه از کمبود نیروی انسانی در ادارات شهرستان ماهنشان گلایه کرد و گفت: چارت اداره‌ای ۱۲ نفر بوده اما با سه یا چهار نفر مشغول کار هستند و یا افرادی که بازنشسته می‌شوند یا منتقل می‌گردند جایگزینی برای آن‌ها نمی‌باشد و کارهای ایشان بر عهده افراد دیگر است که یا تخصص ندارند و یا به خاطر مشغله زیاد کاری نمی‌توانند به امورات رسیدگی نمایند. همچنین افرادی هم که غیربومی به ادارات ماهنشان گسیل می‌شوند یا انسان‌های توانایی نیستند و در حال رفت و آمد در مسیر طولانی و صعب‌العبور شهرستان می‌باشند و این امر باعث به جا ماندن کارها و نارضایتی افرادی که از روستاهای دور و نزدیک می‌آیند شده است.

امام جمعه ماهنشان گفت: از مسئولین و دولت مردان مردمی و انقلابی می‌خواهیم تا ندای این مردم را بشنوند و چاره‌ای برای رفع مشکلات نمایند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر