logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۹۷۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مساله بی‌حجابی و مواجهه با آن:

پدیده بی‌حجابی در جامعه ما، امری چند وجهی و چند بعدی است

پدیده-بی‌حجابی-در-جامعه-ما،-امری-چند-وجهی-و-چند-بعدی-است
امروزه پدیده بی‌حجابی در جامعه ما، امری چند وجهی و چند بعدی است، در آسیب شناسی دلایل بی‌حجابی در کشورما، طیف‌هایی از افراد بی‌حجاب مشکل آنها شناختی و ادراکی است؛ بخشی از جامعه تحت تاثیر القائات دشمن‌اند و بخشی نیز در صدد دیده شدن و خودنمایی و امثال آن می‌باشند.

به گزارش موج رسا; برای مواجهه با مسائل پیچیده جامعه باید به ابعاد و لایه‌های مختلف آن از جمله ابعاد شناختی فرهنگی، امنیتی و انتظامی، اقتصادی، اجتماعی و نیز ابعاد ایجابی و سلبی آن توجه کرد.

امروزه پدیده بی‌حجابی در جامعه ما، امری چند وجهی و چند بعدی است. در آسیب شناسی دلایل بی‌حجابی در کشورما، طیف‌هایی از افراد بی‌حجاب مشکل آنها شناختی و ادراکی است. بخشی از جامعه تحت تاثیر القائات دشمن‌اند و بخشی نیز در صدد دیده شدن و خودنمایی و امثال آن می‌باشند.

بر این اساس، در شرایط فعلی مواجهه با بی‌حجابی صرفا نباید امنیتی و انتظامی باشد. از سوی دیگر صرفا هم نباید تبیینی و فرهنگی باشد و یا صرفا نباید ادعا کرد با رفع مشکلات اقتصادی کشور، معضل بی‌حجابی حل خواهد شد بلکه باید مواجهه‌ای ترکیبی با پدیده بی‌حجابی در کشور داشت.

از سویی دیگر مشکل حجاب صرفا از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی قابل حل نیست، بلکه باید این مواجهه به حرکت عمومی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و جهاد تبیین همه اقشار، نخبگان، جوانان و آحاد ملت گردد و همه مردم احساس تکلیف همگانی نمایند.

بنابراین قوای نظام شامل مجلس و دولت و دستگاه قضایی در اسرع وقت باید با تهیه طرح جدید و قانون جامع و تقسیم کار دقیق بین دستگاه‌ها، نخبگان، تشکل‌های مردمی، فعالانه برای مواجهه همه جانبه و ترکیبی با این پدیده ضداسلامی بسیج گردند، تا از پیامدهای خطرناک این پدیده شوم ایمن باشیم. 

رمضان شعبانی سارویی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر