logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۹۷۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا خبرداد:

رکورد‌زنی 1.2 میلیارد دلاری استان زنجان در حوزه تجارت خارجی

رکورد‌زنی-1.2-میلیارد-دلاری-استان-زنجان-در-حوزه-تجارت-خارجی-
مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه سال 1401 بخش گمرک استان رکوردهای بی‌سابقه‌ای در حوزه تجارت خارجی نسبت به سالهای گذشته به خود اختصاص داده است گفت: در مجموع سال گذشته میزان واردات و صادرات استان زنجان یک میلیارد و 214 میلیون دلار بوده است.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه میزان صادرات استان زنجان از مبادی گمرکی در سال 1401 نسبت به سال 1400 افزایش داشته است اظهار کرد: حدود 579 میلیون و 360 هزار دلار در سال 1401 صادرات از طریق مبادی گمرکی به ثبت رسیده که نسبت به سال 1400، 2 درصد افزایش یافته است.

وی میزان صادرات کالا در سال گذشته از استان به لحاظ وزنی 282 هزار تن عنوان کرد و گفت: در صادرات کالا به لحاظ وزنی 9 درصد نسبت به سال 1400 روند کاهشی داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه در مجموع میزان واردات کالا به لحاظ ارزش دلاری حدود 634 میلیون 759 هزار دلار اعلام کرد و افزود: این میزان واردات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به داده‌های حاصل از واردات گمرک استان وزن خالص ثبت شده 529 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان بیان کرد: آمارهای ثبت شده به لحاظ واردات کلی بوده و در واردات قطعی نیز به لحاظ ارزشی شاهد افزایش حدود 39 درصدی در استان بودیم.

وی در بخش واردات قطعی کالا از گمرک استان 26 درصدی به ثبت رسیده است ابراز کرد: در واردات قطعی در بخش وزنی و ارزشی کالاها روند افزایش در استان داشتیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان در ادامه به روند افزایش میزان وصولی گمرک استان زنجان اشاره و عنوان کرد: سال 1401 وصولی‌های گمرک استان زنجان به لحاظ درآمدی حدود 483 درصد نسبت به سال 1400 افزایش داشتیم.

وی تاکید کرد: در مجموع تجارت‌های خارجی میزان واردات و صادارات ثبت شده توسط اداره گمرک استان زنجان یک میلیارد و 214 میلیون دلار بوده که در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرکل گمرک استان زنجان ابراز کرد: از مجموع رکوردهایی که توسط اداره گمرک استان به ثبت و تایید رسیده است می‌توان به مجموع واردات و صادرات، در آمد گمرکی، ارزش صادرات و ارزش واردات که در نوع خود بی‌نظیر بوده، اشاره کرد.

وی گفت: رشد آمار گمرک استان نتیجه فعالیت‌ شرکت‌های تولیدی در استان است که با گمرک استان مساعدت و مشارکت‌های لازم را داشته‌اند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر