logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۹۷۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با موج‌رسا:

روز ۱۳ فروردین را با افطاری در طبیعت جشن بگیریم

روز-۱۳-فروردین-را-با-افطاری-در-طبیعت-جشن-بگیریم
کارشناس مذهبی با بیان اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده است گفت: جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان؛ روز ۱۳ فروردین را با افطاری در طبیعت جشن بگیریم.

اکرم علوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: داشتن تفریح سالم یک فرصت مناسب برای در کنار هم بودن افراد خانواده است و در اسلام به این موضوع تاکید فراوانی شده تا بتوانیم از برکات در کنار هم بودن بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه در اسلام برای داشتن برنامه مناسب زندگی تاکید شده است افزود: پیامبر گرامی زندگی خود را به سه بخش عبادت و راز و نیاز با معبود، رسیدگی به کار‌های روزانه و تفریح تقسیم کرده بودند.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه برای تفریح سالم تاکید و توصیه شده است، گفت: طبق فرموده پیامبر(ص) تفریح و سرگرمی کمکی برای سایر فعالیت‌ها و آرامش و آسایش قلب‌ها است که این امر اثر مثبت سلامت روانی را نشان می‌دهد.

علوی با اشاره به اینکه سال جاری بهار قرآن و بهار طبیعت تقارن یافته‌اند و یک فرصت عالی پیش آمده، با این حال ۱۳ فروردین از سال‌های سال در بین ایرانیان حائز اهمیت است، گفت: دو تاریخچه برای ۱۳ فروردین ذکر شده است و مردم این روز به تفریح می‌پردازند و اسلام نیز هر آنچه را که سبب دور همی، کنار هم بودن، در طبیعت بودن، تفریح را سبب شود تایید و تاکید می‌کند.

وی بیان کرد: امسال چیزی که می‌تواند برکات این ماه و این روز را برای ما بیشتر کند این است که پویش "افطار در طبیعت" در روز ۱۳ فروردین انجام شود تا علاوه بر روزه‌داری، روز طبیعت نیز از هر سبقه فرهنگی که اعتقاد داریم جشن گرفته شود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه رعایت هنجار‌ها و وظایف شرعی نشانه سلامت روان فرد است، اذعان کرد: شخصی که سلامت روانی داشته باشد هنجار‌شکنی نمی‌کند و رعایت حال روز‌ه‌داران را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روزه‌خواری در قانون کشور ما در ملا عام جرم انگاری شده است، گفت: بنابراین باید افراد قانون را جدی بگیرند و در ملا عام روزه‌خواری نشود.

علوی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های رشد یافتگی در انسان این است که هنجار‌‌های جامعه و قوانین آن را رعایت کند، تصریح کرد: هنجارشکنی نشان از عدم سلامت روانی است بنابراین حفظ حرمت ماه رمضان نشان رشد یافتگی هر شخص است و از آنجایی که انسان به لحاظ فطری عقلانیتش حکم بر رعایت قوانین می‌کند، بنابراین قدم برداشتن در خلاف جهت فطرت یعنی گناه کردن در ملا عام دارای آثار روانی و عوارضی همانند افسردگی اضطراب خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر