logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۹۷۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
کارشناسی مسائل سیاسی در گفت‌وگو با موج‌رسا:

رفراندوم ۱۲ فروردین از بزرگترین دستاورد‌های جمهوری اسلامی است

رفراندوم-۱۲-فروردین-از-بزرگترین-دستاورد‌های-جمهوری-اسلامی-است
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رفراندوم ۱۲ فروردین از بزرگترین دستاورد‌های جمهوری اسلامی است گفت: پیشرفت‌های بی‌نظیری در زمینه‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و دفاعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده است.

امیر رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجودی که پیروزی قطعی بود و بر امام نیز قطعی شده بود که مردم خواستار جمهوری اسلامی هستند و شاید دیگر نیازی به همه‌پرسی و رفراندوم نبود؛ اما امام راحل برای رد شائبه مخالفان در برقراری نطام جمهوری اسلامی همه‌پرسی را برگزار کردند و این امر سبب رد شائبه گروه‌های مختلف شد چراکه مردم با مشارکت بی‌نظیر ۹۸.۲ درصد به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

وی افزود: این مشارکت بی‌نظیر نشان از همبستگی ملت ایران بود با این حال ۱۲ فرودین یک نماد اصلی برای مردم سالاری دینی است چراکه در این شرایط برخی مخالفان نظام جمهوری اسلامی در برخی شهر‌ها در حال ایجاد آشوب بودند اما در حین این آشوب‌ها اتفاق بی‌نظیر همه‌پرسی رقم خورد که نقطه عطفی در همبستگی مردم و نماد مردم سالادی دینی بود و هست.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این همه پرسی به نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت قطعی داد، گفت: برگزاری همه پرسی در هیچ نظامی وجود ندارد و هیچ نظامی مشروعیت خود را از طریق همه پرسی به دست نیاورده است.

وی با بیان اینکه انجام همه‌پرسی توسط امام راحل یک شجاعت بود که توسط ایشان انجام شد، گفت: همه مردم ثابت کردند پای نطام و آرمان‌ها هستند و به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

مردم با حضور در همه‌پرسی ۱۲ فروردین در سرنوشت خود سهیم شدند

رمضانی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی دارای دستاورد‌های فراوانی است که در زمینه‌های مختلف اتفاق افتاده است، تصریح کرد: یکی از دستاورد‌ها به لحاظ سیاسی این است که مردم سالاری دینی رخ داده و سرنوشت مردم به دست خودشان سپرده شده است و ۱۲ فروردین نقطه آغاز سهیم کردن مردم در تعیین سرنوشت، ترسیم آینده، رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی بود.

وی بیان کرد: بعد از این همه پرسی در طول سالیان که انتخابات برگزار شده حضور پرشور داشته و در تصمیم‌گیری‌ها سهمیم بوده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زنجان با بیان اینکه قبل از انقلاب بحث برق‌رسانی، آب‌رسانی، گاز رسانی ضعیف بود، گفت: تقریبا بعد از انقلاب ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای برق هستند و همین‌طور دسترسی به آب آشامیدنی شرب در تمام روستاها میسر است از سویی دیگر پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه راه دسترسی به روستا‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیشرفت‌های ملموس دیگر حضور پزشکان ایرانی است، اذعان کرد: قبل از انقلاب شاید کمتر از از ۷ هزار پزشک در کشور وجود داشت که اغلب از کشور‌های خارجی از جمله هندی، بنگلادشی و پاکستانی بود در حالی که در حال حاضر تعداد پزشکان متخصص ایرانی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

رمضانی با اشاره با اینکه به لحاظ وجود پزشک وابسته بودیم و یکی از کشور‌های وارد کننده در این زمینه بودیم خاطر نشان کرد: در دهه اول انقلاب نیز این موضوع همچنان وجود داشت اما از اوایل دهه هفتاد واردات پزشک تقریبا به صفر رسید چراکه تربیت پزشکان بومی سبب شد تا از پزشکان ایرانی استفاده شود با این شرایط در اوایل دهه ۸۰ غالب پزشکان عمومی و متخصص ایرانی بودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پزشکان ایرانی در داخل کشور در حال ارائه خدمات هستند بلکه در خارج از کشور نیز پزشکان حضور دارند، تصریح کرد: ایران از وارد کننده پزشک به صادر کننده پزشک تبدیل شده است که البته نه فقط به لحاظ کمی پیشرفت انجام شده بلکه پزشکی به لحاظ کیفی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است و این در آمار سازمان‌های جهانی بهداشت کاملا محسوس است و ایران در دنیا در زمینه پزشکی مطرح شده است که نمود این امر در ریشه‌کنی فلج اطفال کاملا مشهود است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در زمینه کنترل بیماری کرونا و تولید واکسن عملکرد ایران بسیار عالی‌بود و همین امر سبب شد تا حتی بیش از ۷۰ کشور درخواست واردات واکسن کرونا را داشتند و زمینه صادرات نیز فراهم شد.

رمضانی گفت: این جمله حضرت امام راحل که "ما می‌توانیم" در بسیاری از زمینه‌ها کاملا مشهود است و این جمله امام در شریان‌های مختلف در بحث‌های مخلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، پزشکی، دفاعی جاری شد. بنابراین مردم نیز در زمینه‌های مختلف به این خودباوری رسیدند و این مسئله سال به سال و روز به روز نمود یافت و مردم ایران در میدان‌های مختلف به موفقیت‌های مختلف دست یافتند. 

ایران با اتکا به جمله ما می‌توانیم به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است

وی با بیان اینکه کشور ایران با تحریم‌های شدیدی که تاکنون با آن روبه‌رو است توانسته به پیشرفت‌های چشمگیر دست یابد، گفت: این تحریم‌ها بی‌سابقه در دنیا است اما ایران با اتکا به توان خود به موفقیت‌هایی دست یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زنجان با اشاره به اینکه در ۲۰ سال گذشته کشور ایران در سرعت رشد علمی جزو برترین‌ها است، گفت: ایران در دهه‌های اخیر رتبه‌های یکم را در زمینه رشد علمی داشته و به لحاظ تولید علم نیز در رتبه ۱۵ قرار دارد که این امور بسیار برای کشور حائز اهمیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث امنیت نیز بعد انقلاب کشور ایران توسعه بی‌نظیری یافته است، گفت: قبل از انقلاب ما حتی برای یک گلوله هم وابسته بودیم و وارد کننده، اما در حال حاضر تمام تسلیحات نظامی در داخل کشور تولید می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه وابستگی نظامی و امنیتی بسیار سخت است و باید در این امر خودکفا می‌شدیم گفت: ما با اتکا به جمله ما می‌توانیم توانستیم به خودکفایی در تسلیحات نظامی دست یابیم. و ایران در حال حاضر با ابر قدرت‌های جهان در زمینه پهباد، موشک در حال رقابت است در حالی که قبل از انقلاب این میزان پیشرفت قابل تصور نبود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک وجب از خاک کشورمان به بیگانگان واگذار نشده است

وی همچنین یکی از دستاورد‌های مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و انجام عمل همه‌پرسی را حفظ تمامیت ارضی کشور اعلام کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته حتی یک وجب از خاک کشورمان به بیگانگان واگذار نشده است در حالی که بیش از دو سوم خاک کشورمان در چهار قرن گذشته در جنگ‌های مختلف از دست داده‌ایم و آخرین مورد نیز جدا شدن بحرین از کشور ایران؛ قبل از انقلاب است که به دلیل عدم کفایت شاه از دست دادیم.

وی افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی با انواع تهدید‌ها حتی یک وجب از خاک کشور واگذار نشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر