logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۹۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
اهم موضوعات مطرح شده در نماز جمعه شهرستان‌های زنجان:

۱۲ فروردین روز تجلی همبستگی مردم ایران برای تثبیت نظام اسلامی است

۱۲-فروردین-روز-تجلی-همبستگی-مردم-ایران-برای-تثبیت-نظام-اسلامی-است
روز جمهوری اسلامی به تعبیر امام راحل ایام الله بوده و روز نخستین حکومت الله است و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی مردم ایران بوده و روزی است که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فروریخت.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان با اشاره به تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان آن هم به صورت ناقص در ۲۹ اسفند، اظهار داشت: این موضوع عیب و ضربه بزرگی به دولت محترم است هر کس با ندانم کاری یا ناشی‌گری یا تعمدا چهره انقلاب بزرگ ما را مخدوش وثوق مردمی را که سرمایه اصلی است از بین ببرد به صورت جانانه توبیخ و از مسئولیت مهمی که دارد قاطعانه کنار گذاشته شود.

وی افزود: از ریاست محترم جمهور می‌خواهیم با برکناری مقصرین از مسئولیت در سال جدید یک امید بزرگ در مسیر مبارزه با فساد و سوء تدبیر به ملت ما بدهند آنچه اتفاق افتاده خطای کوچکی نبوده اصلی‌ترین و شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین افراد جامعه مورد بی‌اعتنایی قرار گرفتند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه شانزده سال نامگذاری و شعار اقتصادی نشان از توجه ویژه به اقتصاد می‌باشد و رشد اقتصادی تنها از طریق جهش تولید حاصل می‌شود گفت: آن هم با اتکا به سیاست‌های درون‌زا و برونگرا اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه توفیقات به شرط برنامه‌ریزی صحیح و کار شبانه روزی مسئولان محقق خواهد شد، اذعان کرد: روحیه جهادی و کار مخلصانه و روحیه بسیجی است که دشمن را به طور کامل عقب خواهد راند همان روحیه‌ای که در دوران دفاع مقدس بوده باید امروز نیز در نبرد اقتصادی به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه درگیری‌های داخلی صهیونیست‌ها فراتر از یک اختلاف سیاسی می‌باشد، خاطر نشان کرد: حوادث اخیر نشان داد اوضاع رژیم صهیونیستی دقیقاً طبق همان پیش‌بینی مقام معظم رهبری جلو می‌رود و آن اینکه رژیم منحوس صهیونیستی قبل از ۸۰ سالگی فروپاشی خود را خواهد دید.

وی با اشاره به اینکه هشت سال مقاومت مردم سلحشور یمن و درس‌های آن عبارت است از، مقاومت مردمی یمن به عنوان فقیر‌ترین کشور منطقه آنهم در طول ۸ سال تمام معادلات مثلث عبری عربی و غربی را در هم ریخته و آنان را با انفعال و استیصال مواجه ساخت. از سویی دیگر راه پایان بحران یمن تنهاشکل‌گیری گفت‌وگوهای یمنی_ یمنی و پایان مداخلات خارجی در امور سیاسی و احترام به حق تعیین سرنوشت مردم این کشور است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه چند نکته درباره حوادث اخیر سوریه وجود دارد تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا با حضور در سوریه سیطره بر این کشور در مقابل رقبای چون روسیه و ایران است و حمایت از تروریست‌های موجود در سوریه و نیز تصاحب منابع نفتی این کشور است این در حالی است که رسانه‌های غربی بیش از همه حضور ایران در سوریه را در بوق و کرنا می‌کنند اما نسبت به حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور و یا حملات و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه سکوت میکنند. حملات اخیر نیروهای مقاومت به سه پایگاه آمریکا در شرق سوریه و عدم پاسخ آمریکا نشان داد آمریکا قدرت بازدارندگی خود را در منطقه از دست داده است و باید برای خروج اجباری آماده باشد.

وی ادامه داد: ایران هیچگاه اجازه تعدی به خطوط قرمز خود را نخواهد داد اما بنای کشور بر صبر راهبردی در مقابل لفاظی‌ها و تحرکات الهام علی اوف می‌باشد و معتقد است در گذر زمان این سیاست صبر راهبردی تا حدود زیادی به همراهی و همدلی آذربایجان با مردم ایران خواهد انجامید و توطئه صهیونیست‌ها خنثی خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز جمعه ۱۱ فروردین و صدور بیانیه سازمان ملل در محکومیت رژیم بعث عراق به دلیل کاربرد سلاح های شیمیایی ۱۳۶۳ گفت: تاریخ جنایت کاربرد سلاح‌های شیمیایی را هرگز فراموش نخواهد کرد کشورهایی مثل آلمان که سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام ملعون قرار دادند و جنایت انجام دادند را هرگز فراموش نکرده و باید عاملین آن محاکمه شوند.

وی در ادامه گفت: شنبه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی که به تعبیر امام راحل ایام الله بوده و روز نخستین حکومت الله است و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فروریخت این روز روزی است که ملت ایران به بلوغ فکری رسید که نجات این کشور فقط در سایه اسلام و جمهوری و نظام اسلامی امکان پذیر می‌باشد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه روز طبیعت امسال با ایام نورانی ماه مبارک رمضان همزمان شده از مردم مسلمان و مومن خواست تا حرمت این ماه را حفظ نمایند و فریضه امر به معروف زبانی را ترک نکنند اگر همه به وظیفه امر به معروف زبانی بپردازیم منکرات موجود در جامعه از بین خواهد رفت.

۱۲ فروردین روز باز تعریف هویت و عزت ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه رفتار انقلابی اصلی‌ترین عامل رشد تولید و کنترل تورم است؛ اظهار داشت: رفتار انقلابی به معنای کنار گذاشتن هر گونه محافظه‌کاری و منفعت‌طلبی است. 

وی افزود: تأمین رضایت مصرف کننده، باید محور حمایت از تولید کننده باشد. 

 امام جمعه خرمدره با انتقاد از رویه نادرست حمایت از تولید کننده؛ در رویه موجود، گفت: مصرف کننده هیچ نقشی در تنظیم قیمت‌ها نداشته و همین مسئله نشان از بیماری اقتصادی کشور دارد. 

 وی اذعان کرد: هدف اصلی حمایت از تولید کننده، حمایت از مصرف کننده است و نباید بهانه برای ظلم به مصرف کننده باشد. و گرنه به معنای حاکمیت سرمایه و سرمایه دار خواهد بود. 

 زاهدی‌پور با بیان اینکه روش غلط حمایت از تولید، موجب روی آوردن تولیدکنندگان به دلالی پنهان شده است، تصریح کرد: به عبارت دیگر فساد، مانع رونق اقتصادی است و حمایت از غلط از تولید کنندگان، فسادآور است.

وی با اشاره به مردمی کردن و خصوصی کردن اقتصاد به معنای واقعی اقتصاد گفت: شرکت‌های شبه دولتی از اصلی‌ترین عوامل بحران‌های اقتصادی هستند؛ از جمله خودروسازی‌ها و پتروشیمی‌ها که با توجه به رانت‌هایی که در اختیار دارند، قیمت‌ها را بر اساس ارز خارجی تنظیم می‌کنند. که این همان دلالی پنهان است. 

زاهدی‌پور با اشاره به تنظیم قیمت محصولات تولیدی و انرژی بر اساس ارز خارجی که دولت‌ها و شرکت‌های شبه دولتی به دنبال آن هستند گفت: این امر از بیماری‌های مهم اقتصاد کشور است که باید معالجه شود. با این حال حمایت منطقی از شرکت‌های دانش‌بنیان، موجب به روز شدن تولید شده، ضمن بالا بردن کیفیت تولید، سرعت و کمیت تولید را هم ارتقا خواهد بخشید. 

وی با اشاره به روز 12 فروردین 10 رمضان وفات حضرت خدیجه (سلام الله علیها) (2 سال قبل از هجرت) گفت: ایشان یک الگوی تمام عیار برای فعالیت اجتماعی زنان است که تمام دار و ندارش را فدای اسلام و رسالت و ولایت کرد. و نشان داد که حفظ دین بدون استقامت و صبر امکان‌پذیر نیست. 

 امام جمعه خرمدره با بیان اینکه روز ۱۲ فروردین همچنین روز جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: این روز، روز باز تعریف هویت و عزت ایران اسلامی است. 

مسئله حجاب یکی از محور‌های جنگ شناختی دشمن به کشور است

حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار با اشاره به شعار سال که مهار تورم رشد تولید، افزود: انقلاب اسلامی که پیروزی شد و پیام استقلال خواهی ملت ایران به گوش جهانیان رسید، دشمنان این آب و خاک تصور کردند با توطئه‌های رنگارنگ می توانند آرمان‌ها و اهداف نهضت مردم، به رهبری امام خمینی را به شکست بکشانند. وی اذعان کرد: برای حمله به استقلال و تمامیت ارضی کشور، گروه‌های تجزیه طلب را تجهیز و از رژیم بعثی در یک جنگ ۸ ساله و تمام عیار نظامی علیه ایران، پشتیبانی کردند. با ترور دانشمندان برجسته، پیشرفت‌های علمی ایران را نشانه گرفتند و به مقابله با عزم دانشجویان و اساتید ایرانی برای آبادی کشور برخاستند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اما این کینه‌ورزی و دشمنی‌ها نتوانست مسیر استقلال خواهانه ملت را متوقف و مانع رشد علمی و حفظ ثبات و امنیت ایران عزیز شود. 

وی در ادامه با اشاره به بیانیه وزارت کشور درباره حجاب گفت: مسئله حجاب در سال‌های گذشته یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران بود و طرح های شکست خورده‌ای نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و.. هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: پروژه‌های برنامه‌ریزی شده توسط سرویس‌های امنیتی با پیشرانی افرادی معلوم الحال و فاسد العقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام فریبانه «زن زندگی آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی نماید اما پایداری و بصیرت و زمان شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصا دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: وزارت کشور با صدور بیانیه ای تبیینی درباره حجاب تاکید کرد؛ هیچ گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: این بیانیه وزارت کشور اگرچه دیر هنگام بود ولی جای تشکر و سپاسگزاری دارد از موضع دولت در صیانت از ارزش‌های دینی به ویژه واجب شرعی عفاف و حجاب تقدیر و تشکر می کنیم و از دولت و نیروهای انتظامی و قوه قضائیه و مردم عزیز می خواهیم در مقابله با تلاش های سازماندهی شده دشمن در هجمه به نهاد نورانی خانواده و سلامت و امنیت اجتماعی مردم هوشمندانه و فعالانه عمل کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر