logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۹۷۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد:

شناسایی ۵۵ فقره ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز

شناسایی-۵۵-فقره-ساخت‌و‌ساز-غیرمجاز-در-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان-در-ایام-تعطیلات-نوروز
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۵۵ فقره ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز در استان شناسایی شده است، گفت: ۳۵ فقره از این ساخت‌وساز‌ها در خدابنده، زنجان و ابهر با اخذ نظر دادستان قلع‌وقمع شده‌اند.

داود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز در راستای ممانعت از ساخت‌و‌ساز‌های غیر‌مجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان ۱۰ اکیپ گشت نظارتی ویژه از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ فعال هستند و تاکنون ۵۵ فقره ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ فقره از این ساخت‌وساز‌ها در خدابنده، زنجان و ابهر با اخذ نظر دادستان قلع‌قمع شده‌اند، گفت: ۲۰ فقره تخلف دیگر نیز یا در حوزه فعالیت سایر ادارات بوده‌ و یا در اراضی ملی تخلفات صورت گرفته به همین دلیل به ارگان مربوطه ارجاع داده شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه دو نوع برخورد با ساخت‌ساز‌های غیرمجاز انجام می‌شود تصریح کرد: در برخورد نوع اول سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند راسا در همان لحظه با دستور دادستان قلع‌وقمع را انجام دهد. 

وی ادامه داد: در برخورد نوع دوم نیز ابتدا شکایتی در دادگاه مطرح می‌شود و در صورت نظر مثبت دادگاه قلع‌وقمع انجام می‌شود. 

حیدری گفت: ۸ فقره از ساخت‌‌ساز‌های غیرمجاز که در طول تاریخ ذکر شده تاکنون مورد شناسایی قرار گرفته‌اند به دادگاه ارجاع داده شده و در حال بررسی هستند.

وی با بیان اینکه از لحاظ برخورد با ساخت‌ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی آمار افزایشی بود، اذعان کرد: اما از لحاظ شناسایی ساخت‌ساز‌های غیرمجاز آمار کاهشی است چراکه علت این امر نیز فعالیت ویژه اکیپ‌ها در ایام تعطیلات و از سویی دیگر شرایط آب ‌و هوایی و بارندگی بود که سبب شد تا متخلفان فرصت ساخت‌وساز کافی نداشه باشند و شرایط کنترل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر