logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۹۷۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

رشد ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان زنجان

رشد-۱۰-درصدی-تردد-در-محور‌های-مواصلاتی-استان-زنجان
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تا روز گذشته یک میلیون و ۸۰۰ تردد در محور‌های استان ثبت شده و رشد ۱۰ درصدی وجود دارد، گفت: پویش سفر ایمن در محور‌های که اجرا می‌شود میزان تصافات را کاهش داده است.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه پویش سفر ایمن دومین سالی است که در سطح کشور اجرا می‌شود، اظهار داشت: در ۱۰۰ نقطه از کشور در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین شهری و راهدارخانه‌ها این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: سال گذشته در استان زنجان در یک مجتمع این طرح اجرا شد، با توجه به اثرات مثبت این طرح در سال گذشته؛ در سال جاری در سه مجتمع غزال شمالی، غزال جنوبی و مجتمع پاسارگاد طرح در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه هدف از پویش کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات انسانی است، گفت: در این راستا برنامه‌های متنوعی با ستاد اقامه نماز استان زنجان طراحی شده و از مسافرانی که در حال عبور هستند دعوت می‌شود تا ساعتی توقف کنند که علاوه بر رفع خستگی، با برخی برنامه‌های فرهنگی که در خصوص آداب سفر، آداب نماز، قوانین رانندگی است آشنا شده و با زبان هنر این موارد به رانندگان گوشزد شود.

وی با اشاره به اینکه با این اقدامات تا حدودی آرامش را به رانندگان انتقال می‌دهیم و به اعتقاد ما به طور غیر مستقیم در کاهش تصادفات رانندگی موثر واقع می‌شود، ادامه داد: بیشترین ترافیک در آزاد‌راه زنجان_قزوین، زنجان_تبریز است، و با توجه به اینکه یک درصد راه‌های کشور مختص آزادراه بوده اما ۸ درصد تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد.

کاهش تصادفات با اجرای پویش سفر ایمن

قزوینیان اذعان کرد: خوشبختانه ارزیابی اولیه نشان می‌دهد در محور‌هایی که پویش سفر ایمن انجام شده کاهش تصادفات را شاهد بودیم و پویش اثرات مثبت خود را نشان داده است.

وی بیان کرد: اگر پویش‌ها اجرا نمی‌شد شاید رشد تصافات بیشتر می‌شد با این وجود عوامل منجر به تصافات بالا است و نمی‌توان ادعا داشت با اجرای یک پویش میزان کل تصادفات را به حداقل رساندیم.

راهداری

مدیرکل راهداری استان زنجان در پاسخ به این سوال که آیا فوتی‌های تصادفات در استان افزایشی یا کاهشی بوده باید در اردیبهشت ماه توسط پزشکی قانونی اعلام شود، تصریح کرد: چرا که برخی تصادفات منجر به بستری شدن افراد و در نهایت فوت فرد بعد از مدت طولانی می‌شود بنابراین آمارها متغیر می‌باشد.

وی با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را با همکاری سایر ارگان‌ها به کارگرفته‌ایم تا میزان تصادفات به حداقل برسد، اذعان کرد: نقش اصلی در کاهش تصادفات خود رانندگان هستند مردم باید خود برای کاهش تصادفات تلاش کنند.

قزوینیان با اشاره به اینکه تا روز گذشته یک میلیون و ۸۰۰ تردد در محور‌های استان ثبت شده و رشد ۱۰ درصدی وجود دارد، گفت: البته آمارها متغیر است و در روز‌های ۱۳ فروردین تردد قطعا بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه پایین بودن آمار کرونا سبب افزایش تردد شد، افزود: با اینکه شرایط آب و هوایی نیز چندان مساعد نبود اما استقبال خوبی از استان شد.

مدیرکل راهداری استان زنجان با بیان اینکه روز‌های ۲۹ اسفند، یکم و دوم فروردین جاری بیشترین تردد را در استان داشتیم، گفت: پیش‌بینی این است تا در سه روز آخر تعطیلات که بازگشت سفر‌ها انجام می‌شود بازهم بیشترین آمار تردد ثبت شود.

وی با بیان اینکه راهدارخانه‌ها تجهیز شده تا در صورت نیاز به مسافران عبوری ارایه خدمات نمایند، خاطر‌نشان کرد: یک اقدام اساسی انجام شده تشکیل اتاق مانیتورینگ حمل و نقل بود که اثر مثبت در ثبت ۶ تخلف که پلیس حضور ندارد؛ داشت.

قزوینیان بیان کرد: سرعت غیر مجاز، عدم وجود بارنامه، توزین در حال حرکت، حرکت در لاین غیر مجاز، عدم وجود صورت وضعیت اتوبوس توسط دوربین‌ها و سامانه‌ها داپ ثبت می‌شود. 

وی اذعان کرد: در همان دو روز اول شاهد اعتراض رانندگان بودیم اما استفاده از سامانه داپ سبب شد میزان تخلفات توسط رانندگان عمومی استان به حداقل برسد.

مدیرکل راهداری استان زنجان گفت: با اینکه تخلفات به نیروی انتظامی اعلام می‌شود اما راهداری نیز دارای کمیسیون‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۴ است که رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی متخلف را دعوت می‌کند و برخوردی از قبیل تذکر کتبی، جریمه نقدی، مسدودی کارت هوشمند را انجام می‌دهد. با این وجود تا روز گذشته ۴۰۰ تخلف از طریق سامانه داپ احصا و اطلاع‌رسانی شده و به نوبت کمیسیون‌ها در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر