logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۹۷۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
با افت شدید دما؛

هواشناسی برای حوزه کشاورزی استان زنجان هشدار وضعیت قرمز صادر کرد

هواشناسی-برای-حوزه-کشاورزی-استان-زنجان-هشدار-وضعیت-قرمز-صادر-کرد-
در طی روز‌های آینده به دلیل افت شدید دما در استان زنجان احتمال خسارت شدید سرمازدگی درختان وجود دارد و جهاد کشاورزی جهت کاهش خسارت در استان اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

به گزارش موج رسا; نظر به مصوبه جلسه مشترك نمايندگان جهادکشاورزی و هواشناسي استان با عنوان "صدور هشدار قرمز" و با توجه به پيش بيني احتمال بالاي بروز دماي پايين يخبندان و برودت شب ها و صبح‌هاي روز شنبه (12 فروردين) و يكشنبه (13 فروردين) و همچنين احتمال بروز شرايط و درجه حرارتهاي بحراني (بروز يخبندانهاي 3 تا 9 درجه زیر صفر) در مراحل مختلف گلدهي درختان ميوه از مرحله نوك سبزي و قرمزي (گيلاس، آلو، سيب و گلابي) تا مرحله تمام گل (بادام، زردآلو، هلو و شليل) در سطح استان مواردی بعنوان اقدامات پیشگیرانه و یا حداقل کاهش خسارت به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

باغداران توجه داشته باشند:

1- بروز يخبندان در ساعات صبح به همراه وزش باد خواهد بود به همين منظور استفاده از بخاريهاي كوچك (پيت حلبي سوراخ شده در قسمت بالايي با تركيب نصف به نصف روغن سوخته و گازوئيل به همراه پارچه كهنه )به تعداد زياد (هر شش درخت يك پيت) كارساز خواهد بود.

2- استفاده از آب پاشي باراني در تاج درختان (از اواخر شب تا صبح ) و آبياري غرقابي داخل جوي پاي درختان .

3-استفاده از شرايط توليد باد (با استفاده از اتوپلارهاي باغي و يا فقط بهره گيري از فن هاي بادي سمپاشهاي اتومايزر توربيني باغي پشت تراكتوري به صورت گردشي متحرك در كل سطح باغ تا صبح).

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر