logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۹۶۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در زنجان

پیش‌بینی-سیلابی-شدن-مسیل‌ها-و-طغیان-رودخانه‌ها-در-زنجان
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان گفت: آسمان استان ابری در برخی مناطق رعد و برق و احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه براساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز آسمان زنجان غالباً ابری بود اظهار کرد: هوای استان به تدریج با رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

وی افزود: وزش باد را نیز در ساعات بعد از ظهر خواهیم داشت و فعالیت بارشی در استان کماکان تا عصر روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: در روز چهارشنبه آسمان صاف و در ساعات بعد از ظهر همراه با وزش بادهای نسبتا شدیدی پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید براینکه سامانه بارشی از پنجشنبه وارد استان زنجان می‌شود ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده با ورود این سامانه بارشی و کاهش محسوس دما شاهد بارش برف و تگرگ در برخی از مناطق کوهستانی استان شاهد خواهیم بود.

سلطانی افزود: سامانه بارشی دیگری روز جمعه به استان نفوذ خواهد کرد که تا روز شنبه هفته آینده بارش باران و برف ادامه خواهد داشت و دمای هوای استان زنجان از روز جمعه با کاهش همراه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در اثر فعالیت این سامانه در استان زنجان احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی بر اثر وزش باد شدید و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

همتی خاطر نشان کرد: با فعال شدن این سامانه سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اختلال تردد در محورهای کوهستانی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: توصیه‌ می‌شود مردم از توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، داربست‌ها، تاسیسات مرتفع و درختان خشکیده پرهیز کرده و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر