logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۹۶۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

ورود گردشگران و مسافران به استان زنجان در سال جاری ۱۲ درصد رشد کرد

ورود-گردشگران-و-مسافران-به-استان-زنجان-در-سال-جاری-۱۲-درصد-رشد-کرد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ موزه در کشور در حال ارزیابی است که تا امروز گنبد سلطانیه، ختشویخانه زنجان و موزه مردان نمکی جزو ۲۵ درصد پربازدیدترین موزه‌ها و پایگاه‌های ایران است، گفت: طبق آمار‌ها موجود ورود گردشگران و مسافران به استان زنجان در سال جاری ۱۲ درصد رشد داشته است.

سید سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیش از ۲۲۰ موزه در کشور در حال ارزیابی است که تا امروز گنبد سلطانیه، ختشویخانه زنجان و موزه مردان نمکی جزو ۲۵ درصد پربازدیدترین موزه‌ها و پایگاه‌های ایران است.

وی افزود: گنبد سلطانیه، رختشویخانه به صورت دولتی اداره می‌شود و به لحاظ آمار بازدیدکنندگان جایگاه خوبی در کشور دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: گنبد سلطانیه، موزه مردان نمکی، غار کتله خور در نوع خود بی‌نظیر هستند که در جذب گردشگر نیز موثر واقع شده‌اند با این وجود در کنار این‌ آثار تاریخی نمایشگاه‌های صنایع دستی نیز برپا شده که علاوه بر رونق اسن صنعت در استان سبب شناساندن آثار هنر دست زنجانی‌ها به سایر هموطنان میشود.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان تور‌های یک روزه و نیم روزه رایگان با همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برپا می‌شود،گفت: خوشبختانه از این تور‌ها نیز استقبال خوبی شده است.

صفوی اذعان کرد: طبق آمار‌ها موجود ورود گردشگران و مسافران به استان زنجان در سال جاری ۱۲ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر