logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

۴ سالن ورزشی توسط خیرین در استان زنجان ساخته می‌شود

۴-سالن-ورزشی-توسط-خیرین-در-استان-زنجان-ساخته-می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از ساخت ۴ سالن ورزشی توسط خیرین در استان خبر داد.

به گزارش موج رسا; علی جوان شامگاه شنبه در جلسه شورای ورزش استان با بیان اینکه توسعه ورزش در جامعه سلامت را به ارمغان می‌آورد، اظهار کرد: گسترش منطقی ورزش و فعالیت بدنی علاوه بر نشاط در جامعه در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز موثر است.

وی با اشاره به اینکه ورزش سبب غرور ملی و سالم‌سازی عمومی می‌شود، افزود: رشد و پویایی استعدادها با توسعه ورزش به دست می‌آید و امروزه ورزش تاثیر مهمی در سلامت جامعه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به جمعیت جوان کشور ابراز کرد: در همین راستا برای رشد و توسعه ورزش استان همگانی کردن، شناسایی نخبگان و استعدادها و تشکیل شورای ورزش استان و شهرستانها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تعامل با دستگاه‌های اجرایی را از جمله برنامه‌ها دانست و گفت: این تعامل می‌تواند تاثیر بالایی در پیشرفت ورزش همگانی و قهرمانی داشته باشد و بر اساس قانون اساسی توسعه ورزش همگانی به عنوان یک استراتژی اصلی وظیفه حاکمیتی دولت در جهت ارتقا سلامت جسمانی و روانی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی است.

جوان بیان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه ورزش با بهره‌گیری از ابزارهای قانونی در این زمینه همانند سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه ششم توسعه و با همکاری و مشارکت تمامی سازمانها و ارگانها بر عوامل فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار اقدام و با مشارکت یکدیگر در زمینه توسعه ورزش و فعالیت بدنی به عنوان یکی از عوامل موثر در بهره‌مندی آحاد جامعه طراحی‌های لازم انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان ارشد استانی برای توسعه ورزش خاطرنشان کرد: امیدواریم با این حمایت‌ها بتوانیم علاوه بر افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌های درمان شادابی و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

مدیرکل  ورزش و جوانان استان زنجان اظهار داشت: شورای ورزش استان زنجان متشکل از مدیران عالی استان، پیشکسوتان ورزش استان، روسای هیئت‌های ورزشی و اساتید تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها در راستای تحقق اهداف و بهبود عملکرد ورزش استان در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: شورای ورزش استان عالی‌ترین مرجع برای تصمیم‌گیری در  خصوص ورزش استان زنجان است.

جوان تکمیل زیرساخت‌ها و ترغیب مردم به سمت ورزش همگانی را از جمله برنامه‌ها در جهت سالم‌سازی عنوان کرد و گفت: باید برنامه‌ها طوری پیش برود که همه به سمت ورزش همگانی سوق یپدا کنند.

وی با بیان اینکه در بحث ورزش قهرمانی صنایع و بخش خصوصی باید وارد شوند، ابراز کرد: ما به دنبال این هستیم تا  قدمهای خوبی در این راستا برداشته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به لزوم ورود بخش خصوصی، شرکت‌های دولتی و خیرین به بحث ورزش اظهار داشت: بیشتر زیرساخت‌های ما درحوزه ورزش ناقص است چرا استاندارد سرانه ورزشی در اروپا  سه متر است در صورتی که در استان زنجان هنوز به یک متر نرسیده است.

وی با بیان اینکه خیرین ورزش در کل استانها تشکیل شده است، افزود: چهار سالن ورزشی ما همزمان توسط خیرین در استان اجرا می‌شود  که یکی از آنها امسال افتتاح می‌شود.

جوان به برگزاری دو همایش پیداه روی در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این همایش‌ها مرداد ماه و شهریور ماه در سلطانیه و زنجان برگزار می‌شود.

 //س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر