logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۹۶۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

حمله راکتی به دو پایگاه غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه/ یک آمریکایی زخمی شد

حمله-راکتی-به-دو-پایگاه-غیرقانونی-آمریکا-در-شرق-سوریه-یک-آمریکایی-زخمی-شد
منابع خبری سوریه از هدف قرار گرفتن دو پایگاه‌ غیرقانونی ایالات متحده در شرق سوریه و زخمی شدن دست‌کم یک آمریکایی در این حمله خبر دادند.

به گزارش موج رسا; جمعه شب، دو پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در دو میدان نفتی و گازی «کونیکو» و «العمر» در دیرالزور هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

منابع خبری سوریه گزارش داد که در پی این حملات راکتی، برق پایگاه های آمریکا قطع شده است.

شبکه خبری العالم گزارش داد که بیش از 20 راکت به پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر در سوریه شلیک شده است.

مدیر دفتر شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی گزارش دارد، بیش از 15 موشک به پایگاه‌های آمریکایی در میدان گازی کونیکو اصابت کرده و اخباری درباره تلفات جانی در اثر این حملات وجود دارد.

یک مقام نظامی آمریکا به شبکه الجزیره گفت که یکی از پایگاه‌های آنها در شرق سوریه هدف اصابت 8 موشک قرار گرفته است و واشنگتن در حال ارزیابی میزان تلفات جانی و خسارت‌های وارده است.

این منبع گفت که در حملات راکتی جمعه شب به دو پایگاه العمر و کورنیکو، دست کم یک آمریکایی زخمی شده است.

در همین ارتباط یک مسئول آمریکایی در گفتگو با الجزیره اعلام کرد، در حمله جدیدی که 3 نقطه از مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه را هدف قرار داد، یک سرباز آمریکایی زخمی شد و وضعیت او پایدار است.

وی افزود، پدافند هوایی آمریکا 2 پهپاد از 3 پهپادی را که به یکی از مواضع ایالات متحده در شرق سوریه حمله کرده بود، سرنگون کرد.

در عین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، هواپیماهای آمریکایی که دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار دادند از پایگاه "العدید" قطر بلند شده بودند.

جوسازی مقام پنتاگون علیه ایران

یک مقام پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) در گفتگو با الجزیره در تلاش برای توجیه حضور غیرقانونی و اشغالگری آمریکا در سوریه مدعی شد که ماموریت واشنگتن تضمین نابودی کامل داعش است.

این مقام آمریکایی با حمایت از تجاوزات اخیر به مناطقی در سوریه مدعی شد که این حملات در راستای حمایت از نظامیان اشغالگر آمریکایی بوده است.

این مسئول که الجزیره نامش را فاش نکرده، ادعا کرده است که ایران نباید به نقض امنیت و ثبات در منطقه بپردازد. این مسئول مدعی شد ما مطمئن هستیم پهپادی که تاسیسات ما را در سوریه هدف قرار داد، ایرانی بوده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر