logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۹۶۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

قدم اول برای تحقق شعار سال، مهار تورم مسکن است

قدم-اول-برای-تحقق-شعار-سال،-مهار-تورم-مسکن-است
با توجه به اینکه مسکن بیشترین سهم را در تورم کشور دارد برای تحقق شعار سال باید تورم مسکن را مهار کرد.

به گزارش موج رسا; امسال بنا فرمایشات مقام معظم رهبری و اهمیت موضوع، مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شد و امید است با سمت و سو و مسیری که رهبر فرزانه ترسیم می‌نمایند، مدیران و مسئولان صرفا در حد شعار نمانیم.

با عنایت به صحبت‌های اخیر استاندار در سال ۱۴۰۲ در تاسی به فرمایشات رهبر معظم در حل تورم و مشکلات بومی استان در این زمینه، چند نکته قابل عرض است: 

همه واقفیم به این که مسکن بیشترین سهم را در تورم کشور داشته و دارد در شرایطی که علیرغم گذشته با عرضه متناسب با نیاز مردم و جلوگیری از تکرار معضلات قبلی و ورود تقاضای سوداگرانه و سودجویانه زمینه کنترل بازار این کالای اساسی را فراهم کنیم، یعنی مهمترین موتور محرکه رشد تورم را از کار انداخته‌ایم. البته بنابه نظر کارشناسان و اهل فن این روال در شهر بخصوص زنجان مد نظر نبوده و مافیای فساد قیمت مسکن و زمین را برابر با کلان شهرها نموده و این ناترازی تبعات بسیار غیرقابل جبرانی برای ایجاد تورم مضاعف داشته است.

 در سال جدید اگر قرار هست حرکتی که منجر به تحقق فرامین موکد معظم له شود برای حل درصد اعظمی از تورم استان و حداقل شهر زنجانري، شهروندانی که پول خود را جهت دریافت زمین به تعاونی‌ها (نورپران، ویلاشهر۱و۲ ، اطبا، علوم پزشکی و غیره....) واریز نمودند و سال‌های زیادی را هم به امید مسکن صبر کرده‌اند تا این وعده تحقق پیدا کند و هر بار هم که به مسئولین استانی برای رفع مشکلات‌شان مراجعه نموده‌اند با دربهای بسته مواجه شدند.

حداقل در حل تورم و ایجاد رونق در تولید اقدام اساسی صورت گیرد که اگر اغراق نباشد می‌توان گفت رونق ۱۴۰ صنعت در گرو رونق مسکن و سرپناه مردم می باشد لذا در تبعیت از فرمان رهبر و حل مشکلات  التزام حضور استاندار، شهردار و سایر مدیران مرتبط نسبت به رفع بلاتکلیفی و سرگردانی نزدیک به ۵ هزار نفر به عنوان سهام‌داران ۷ شرکت‌های تعاونی به نوعی درگیر موضوع هستند کاملا مشهود می‌باشد. متاسفانه عدم کنترل و نظارت و سوء مدیریت مسئولین وقت و عده معدودی فرصت طلب و سودجو که با رانت بازی و دلال گری و فیش پراکنی را نباید مردم عادی تقاص پس دهند.

اگر بدنبال رونق تولید در استان هستیم ساخت مسکن پیشران تولید است. مسکن، بیشترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد و زمانی که  مسئله سرپناه یک خانواده را حل شود  ویژه برای دهک های کم درآمد، یعنی به لحاظ اقتصادی نیمی از هزینه وی را کاهش داده‌ایم و مهمترین اقدام را در رفع تورم و رشد تولید باتوجه به مسائل و مشکلات بومی شهر و استان خواهیم داشت.

پس رفع و رجوع مشکلات مردم و پای بندی به ولایتمداری در تحقق  ارمانها و اهداف نظام و رهبری است که مهمترین حرکت را امسال در مهار تورم و رشد تولید معرفی نمودند.

 

انیسه ابوبصیری

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر