logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۹۶۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
اهم مسائل پرداخته شده در نماز جمعه‌های شهرستان‌های زنجان:

یکی از موانع عدم تحقق مطلوب شعار سال عدم فهم دقیق از چرایی نامگذاری سال‌ها به شعارها است

یکی-از-موانع-عدم-تحقق-مطلوب-شعار-سال-عدم-فهم-دقیق-از-چرایی-نامگذاری-سال‌ها-به-شعارها-است
پرداختن به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده یکی از اولویت‌دارترین موضوعاتی بود که توسط ائمه جمعه شهرستان‌ها زنجان به آن پرداخته شد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی اکبری در خطبه‌های اولین هفته سال نو نماز جمعه ماهنشان، با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری عنوان گردید، اظهار داست: مقام معظم رهبری با تیزبینی و درایت و نگاه حکیمانه امسال را با شعار مهار تورم و رشد تولید نامگذاری نمودند یک معنای سلبی و یک معنای ایجابیداشت.

وی افزود: مسئله تورم که یک مشکل اساسی بوده و باعث مشکلات متعددی برای جامعه و کشور میشود و رشد تولید هم از کلیدهای اصلی رشد اقتصادی کشور به شمار می‌آید در این میان وظیفه اصلی بر عهده مسئولان در درجه اول می‌باشد که با مدیریت دقیق و صحیح و علمی و با همت کامل به میدان بیایند و وظیفه فعالان اقتصادی و مردم هم این است که وارد میدان شوند و وظیفه فعالان فرهنگی این است که شعار سال را فرهنگ سازی نموده و به مطالبه عمومی تبدیل نمایند و در وقت و موعد خود مطالبه‌گری نمایند که چه مقدار مهار واقعی تورم صورت گرفته و چه مقدار تولید رشد واقعی یافته است در این میان همه باید دست در دست همدیگر بدهیم تا شعار سال تحقق پیدا نماید. 

امام جمعه ماهنشان گفت: تحقق شعارهای سال نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی می‌باشد یکی از موانع عدم تحقق مقبول و مطلوب شعار سال عدم فهم دقیق از چیستی و چرایی نامگذاری سال‌ها به شعارها است و این نیازمند جهاد تبیین می باشد.

وی با اشاره به سنت بدیع ۳۳ ساله ؛که رهبر حکیم انقلاب در حریم آسمانی امام رئوف با مردم سخن می‌گوید گفت: در این سخنرانی مهم خط و مشی‌ها را معین نموده محور و جهت حرکت را مشخص و وظیفه دولت و مسئولین را یادآوری و جایگاه مردم را بیان می‌نمایند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به محور بیانات اقتصادی رهبر انقلاب در حرم رضوی تصریح کرد: بخشی از محورهای بیانات ایشان انتقاد از اسراف در مصرف آب، نان ، برق ، گاز و بنزین و همچنین انتقاد ایشان از تجمل گرایی و توصیه به خروج از آن بود.

وی ضمن تبیین فرمایشات رهبری با بیان این‌که اسراف طبق آموزه‌های دینی و قرآنی و اخلاقی حرام بوده و باید کنترل شود خاطر نشان کرد: آن هم با فرهنگ سازی صحیح امکان پذیر می‌باشد و تجمل‌گرایی را هم از کارهای شیطانی خواندند که با فرهنگ اسلام و قرآن و اهل بیت فاصله داشته و باعث مشکلات متعددی به جامعه می‌شود و مبارزه با تجملات را باید از مسئولین نظام شروع نمود چون «الناس علی دین ملوکهم» می‌باشند.

امام جمعه ماهنشان به اشاره به اینکه توافق ایران و عربستان برای همگان غیرمنتظره بود؛ گفت: این رویداد اما ناگهانی و اتفاقی نبود، بلکه حاصل چند دور مذاکرات متنوع با میانجیگری عراق و عمان و برخی دیگر کشورها بود این بار اما ضلع سوم این اتفاق چین بود در این رویداد مهم تحلیل‌های مختلفی انجام شد. توپخانه رسانه‌ای دشمنان خارجی و عوامل آگاه و ناآگاه داخلی تلاش کردن روایت‌های مخدوش و مغشوش را ارائه دهند اما این توافق از موضع برتر و عزت و حکمت و مصلحت بوده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به رزمایش مرکب کمربند امنیتی که با یگان‌های بیشتری در حوزه نیروی دریایی ارتش و سپاه و نیروهای دریایی چین و روسیه برگزار شد، گفت: این موضوع پیامد‌های متعددی داشته است که از جمله بلوغ زبان مشترک در دریا بین سه نیروی دریای، ارتقاء سطح آموزشی در نیروی دریایی ارتش و سپاه، بلوغ همکاری‌های دانش بنیان‌ها و صنعت دفاعی، ارتقاء سطح ایمنی در دریا، ارتقاء سطح امنیت دریایی، افزایش نگرانی شدید آمریکا است.

وی با اشاره به مسافرت‌های نوروزی و با تاکید به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، مهمترین عامل تاثیر گذار در ایجاد حوادث رانندگی جاده‌ای عامل انسانی است بیان کرد: از همه رانندگان درخواست می‌شود تا رعایت کامل قوانین را بنمایند و از مسئولین آموزشی نیز خواستند تا این مسئله را فرهنگ‌سازی نموده و از سنین کم آموزش دهند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز دوشنبه ۷ فروردین روز هنرهای نمایشی گفت: زبان هنر بهترین وسیله برای بیان بلندترین معانی است و از مسئولین امر خواست تا اجازه ندهند این هنر به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: این هنر در شهرستان ماهنشان به بوته فراموشی سپرده شده و هیچ متولی ندارد و هیچ گونه فعالیتی در این عرصه انجام نمی‌شود.

 وی از نبود مسئول ارشاد شهرستان گلایه کرد و افزود: چگونه می‌تواند یک اداره نزدیک به یک سال بدون رئیس و بدون مسئول و بدون کارمند باشد مسئولین مربوطه باید جوابگو باشند و نسبت به ترک فعل موجود مواخذه و محاکمه شوند.

بسیاری از طرح ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی، در گرو حل مشکل تورم است

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره نیز در اولین خطبه‌ نماز جمعه سال ۱۴۰۲ به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اشاره و اطهار داشت: سخنرانی ایشان بیان نقشه راه سال برای مردم و مسئولان است. به ویژه مسئولان باید توجه جدی به محتوای این سخنرانی داشته باشند. 

 وی افزود: تأکید بر تحول، مقاومت ستودنی مردم، پیشرفت‌های زیربنایی و ساختاری و بسیاری از نقاط قوت ایران اسلامی در سخنرانی رهبر معظم انقلاب آینه تمام نمایی از امید‌آفرینی نسبت به آینده در بیانات ایشان است. 

 امام جمعه خرمدره اذعان کرد: با توجه به تأثیرات منفی و انکار ناپذیر تورم در زندگی مردم و سطح رضایتمندی آن‌ها از نظام اسلامی و به ویژه برنامه‌ریزی دشمن برای سوء استفاده از این آسیب، تأکید بر کنترل تورم از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه و منطقی است. 

 وی گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب در کنار مبارزه با تورم، بر رشد تولید در حقیقت ارائه اصلی‌تری راهکار کنترل تورم و مدیریت اقتصاد کشور است. 

 حجت‌الاسلام زاهدی پور با تبیین دلایل تورم گفت: عدم توازن بین عرضه و تقاضا و به عبارتی، عدم تولید کافی، جهانی سازی گزینشی قیمت‌ها به نفع دولت ها و سرمایه داران یعنی رانتخواری‌ها، افزایش غیر منطقی تقاضا و مصرف گرایی از دلایل مهم تورم محسوب می شود. 

 وی افزود: بسیاری از کالاها در حالی به نفع سرمایه داران با قیمت جهانی ارائه می‌شود که قیمت کالاها و خدمات ارائه شده توسط بخش ضعیف اقتصاد مانند دستمزدها به صورت منطقه‌ای تنظیم می‌شود.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه سال‌های سال است از جیب مردم از برخی تولید کنندگان بی کفایت حمایت می‌کنیم ولی نتیجه همیشه به ضرر مردم بوده است، گفت: افزایش غیر منطقی تقاضا از دلایل مهم افزایش تورم است؛ خودرو به تعداد اعضای خانواده و هزینه‌های نگهداری، بیمه و... و در نهایت افزایش تقاضا و سوء استفاده تولید کننده. 

 وی با انتقاد از رویه نادرست حمایت از تولید کننده؛ در رویه موجود، اذعان کرد:مصرف کننده هیچ نقشی در تنظیم قیمت‌ها نداشته و همین مسئله نشان از بیماری اقتصادی کشور دارد. 

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه هدف اصلی حمایت از تولید کننده، حمایت از مصرف کننده است و نباید بهانه برای ظلم به مصرف کننده باشد تصریح کرد: وگرنه این امر به معنای حاکمیت سرمایه و سرمایه دار خواهد بود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر