logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۹۶۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

رشد تولید راهکار اصلی کنترل تورم در کشور است+فیلم

رشد-تولید-راهکار-اصلی-کنترل-تورم-در-کشور-است+فیلم
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه رشد تولید راهکار اصلی برای کنترل تورم در کشور است، گفت: قاعدتا این امر نقدینگی را نیز هدفمند خواهد کرد و دیگر تورم افسارگسیخته بلای جان کشور ما نخواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۲ را به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کنار بیان مسئله و آسیب به بیان راهکار نیز پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه به عبارتی دیگر در کنار اینکه ما مشکل تقاضا داریم مشکل عرضه نیز داریم، افزود: دو مقوله حیاتی اقتصاد که عرضه و تقاضا را شامل می‌شود در کشور ما به صورت متوازن وجود ندارد، بنابراین به تعبیر رهبر، اقتصاد کشورمان یکی از نقطه‌ ضعف‌های امروز کشور ما است که باید برطرف شود.

امام جمعه خرمدره با تاکید بر اینکه این ضعف در اقتصاد دلایل مختلف دارد، گفت: یکی از دلایل این ضعف‌ها عدم تولید متوازن و متناسب با تقاضا است، قاعدتا اگر عرضه متناسب و تولید متناسب با تقاضا را نداشته باشیم بازار به خودی خود قیمت‌ها را بالا خواهد برد.

وی با بیان اینکه رشد تولید راهکار اصلی برای کنترل تورم است، اذعان کرد: قاعدتا این امر نقدینگی را نیز هدفمند خواهد کرد و تورم افسارگسیخته بلای جان کشور ما نخواهد بود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: در یک مثال، عرضه تولید خودرو یکی از مهم‌ترین عرضه‌هایی است که عرضه و تقاضا متوازن و متناسب نیست که این امر یا تعمدی است و یا اینکه ما توان این توازن را تا به حال نداشته‌ایم، ۵۰۰ هزار خودرو سالانه نسبت به نیاز و نسبت به تقاضا در کشور کمبود داریم اگر تولید افزایش یابد و متناسب با تقاضا شود قاعدتا قیمت مناسبی نیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته این افزایش تولید به خودی خود قادر به عامل کنترل کامل تورم نمی‌باشد مگر زمانی که ما رقابت اقتصادی به معنای واقعی را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر