logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۹۶۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

مدیریت غار کتله‌خور ۱۵ سال به بخش خصوصی واگذار شد

مدیریت-غار-کتله‌خور-۱۵-سال-به-بخش-خصوصی-واگذار-شد
مدیریت غار کتله خور طبق تفاهم نامه به مدت مدت ۱۵ سال به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش موج رسا; غار کتله خور طولانی‌ترین غار ایران با ۱۲۸۶۰ متر طول و دومین غار مهم توریستی ایران است که در سال ۱۳۳۰ به ثبت رسیده ولی کاوش‌های آن در سال ۱۳۶۵ انجام شده است. این غار در ۱۵۵ کیلومتری جنوب زنجان، ۸۰ کیلومتری جنوب شهرستان خدابنده و ۱۷۳ کیلومتری شمال همدان، در نزدیکی شهر گرماب واقع شده است. مسیر متداول برای بازدید از این جاذبه طبیعی، جاده زنجان به خدابنده (قیدار) در امتداد زرین‌آباد به گرماب است.

سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از واگذاری مدیریت غار کتله خور به بخش خصوصی خبر داد و گفت: طبق تفاهم نامه این غار به مدت ۱۵ سال به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اظهار داشت: فراخوان عمومی واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی و فرهنگی در راستای سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری امور به مردم با حفظ حقوق حاکمیتی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه غار کتله خور قبل از واگذاری به بخش خصوصی وضعیت بسیار نامناسبی داشت، افزود: قطعا سپردن مدیریت احیا و بهره‌برداری این مجموعه‌ها به بخش خصوصی، منجر به ایجاد جریان حیات فرهنگی و اقتصادی در این مجموعه‌ها و ارتقای کیفیت بهره‌برداری آن‌ها شده است.

صفوی با اشاره به اینکه هدف از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی معرفی ظرفیت‌های فرهنگی بومی، شناساندن مؤلفه‌های تاریخی و ایجاد محرک برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: غار کتله خور طولانی‌ترین غار و دومین غار مهم توریستی ایران است که با وجود داشتن ظرفیت‌های بالای گردشگری بلاتکلیف مانده بود که امیدواریم این واگذاری موجب معرفی هرچه بیشتر این مجموعه شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر