logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۹۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی تولید بیش از 11 هزار تن ماهی در استان زنجان/ حدود 60 درصد از آبزیان استان زنجان در ماهنشان تولید می‌شود

پیش‌بینی-تولید-بیش-از-11-هزار-تن-ماهی-در-استان-زنجان-حدود-60-درصد-از-آبزیان-استان-زنجان-در-ماهنشان-تولید-می‌شود

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به میزان تولید انواع ماهیان در استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از 13 هزار تن انواع ماهی سرد آب و گرم آبی تولید شده و امسال نیز تولید 11 هزار تن پیش‌بینی شده است.

محمود صیاد بورانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان تولید انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی در استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته حدود 13 هزار و 700 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در استان زنجان تولید شد و امسال نیز تولید 11 هزار و 500 تن انواع ماهی در استان هدفگذاری شده است.

وی استان زنجان را یکی از استانهای موفق در تولید آبزیان عنوان کرد و افزود: سال گذشته استان زنجان از بین 32 مرکز شیلانی کشور، رتبه هفتم را در تولید ماهیان سردابی به خود اختصاص داد.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان یکی از موفق‌ترین استانها در زمینه ارتقای بهره‌وری آب در حوزه آبزی پروری بوده است افزود: استان زنجان همچنین در منطقه شمال غرب، دو سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست تولید ماهیان سردابی شده است.

وی متوسط درآمد ناخالص هر آبزی‌پروری در استان زنجان را نیز 730 میلیون‌ریال دانست و گفت: آبزی‌پروری امروز از اقتصادی‌ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان بحساب می‌آید.

بورانی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان ماهنشان با 9 هزار و 200 تن بیش از 67 درصد تولید آبزیان استان را به خود اختصاص داد، براز کرد: شهرستان زنجان نیز با حدود 2 هزار تن تولید، سهمی افزون بر 14 درصدی در تولید آبزیان استان داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود نیز با یک هزار و 300 تن تولید، رتبه سوم را در بخش آبزیان در استان دارد خاطر نشان کرد: سال گذشته همچنین تولیدات آبزی در استان زنجان نسبت به سال 94 از رشد بیش از 12 درصدی برخوردار است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر