logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۹۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

واکسیناسیون 11هزار راس دام سبک و سنگین در مناطق محروم استان زنجان

واکسیناسیون-11هزار-راس-دام-سبک-و-سنگین-در-مناطق-محروم-استان-زنجان
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه در جهت تحقق پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و کم برخوردار برنامه‌های مختلفی انجام شده است گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برای یک هزار و۳۴۲ نفر از دامداران و کشاورزان و واکسیناسیون ۱۱هزار راس دام سبک و سنگین از جمله این برنامه‌ها بوده است.

جلال غورقانلو در گفت‌وگو باموج رسا; با بیان اینکه در جهت تحقق پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و کم برخوردار برنامه‌های مختلفی انجام شد اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه‌ انصارالمهدی(عج)استان زنجان در جهت تحقق پیشرفت و آبادانی همراه با عدالت در مناطق محروم و کم برخوردار استان با شعار "از مردم، با مردم و برای مردم" فعالیت می‌کند.  

وی افزود: این قرارگاه با محوریت امامان روستا و در جهت رفع محرومیت در قالب پنج کارگروه فعالیت می‌کند و این کارگروه‌ها شامل سلامت و بهداشت، تعلیم و تربیت، اشتغال و معیشت، فرهنگی و اجتماعی و عمران و زیرساخت می‌باشند. 

جانشین قرارگاه پیشررفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان عنوان کرد: فعالیت‌های کارگروه عمران و زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان در سال ۱۴۰۱ و با توجه به اینکه در کارگروه عمران و زیرساخت اولویت برنامه‌های قرارگاه در حوزه تامین آب شرب سالم و آشامیدنی برای اهالی مناطق هدف بوده است.

وی افزود: با اجرای ۲۵ پروژه تامین آب شرب با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال، یک هزار و ۴۱۵ خانوار در قالب 4700نفر جمعیت در ۱۲ روستای تحت پوشش قرارگاه از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند. 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ابراز کرد: در اجرای طرح تامین آب شرب اقداماتی نظیر تامین لوله خط انتقال حدود ۱۹ هزار متر، اجرای شبکه توزیع داخل روستا 4000 متر، احداث و مرمت مخزن ۴۰۰ متر مکعب، احداث و لایروبی قنات ۵۷۰ مترطول و احداث اتاق فرمان و ایستگاه سرچاهی ۳ مورد بوده است.

وی ادامه داد: همکاری آبفا، ادارات آب و فاضلاب شهرستان‌ها و بخشداری و دهیاری‌ها صورت گرفته است. 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اذعان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برای یک هزار و۳۴۲ نفر از دامداران و کشاورزان، واکسیناسیون ۱۱هزار راس دام سبک و سنگین، ویزیت رایگان ۱۱هزار و۲۰۰ راس دام، مگنت‌گذاری دام سنگین، هویت‌ گذاری تامین آبشخور و خوراک دام و نیز کشت الگویی گندم ماموت خراسان و سیاهدانه نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است. 

وی افزود: تهیه و توزیع نوشت افزار در بین دانش آموزان، مرمت، بهسازی و نوسازی مدارس، برگزاری جشن تکلیف برای دختران، توانمندسازی دانش آموزان در حوزه کسب و کار و اشتغال محور و حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از دانش آموزان مستعد کم برخوردار از اقدامات این قرارگاه در کارگروه تعلیم و تربیت می‌باشد‌. 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تاکید کرد: در کارگروه بهداشت و سلامت، برای ۴۵۰ نفر در حوزه پیشگیری ساختاری از بیماری‌ها دوره آموزشی برگزار شده است.

وی افزود: مشاوره سبک زندگی بصورت حضوری و مجازی و نیز تولید محتوای سلامت محور از دیگر برنامه‌های این کارگروه می‌باشد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) عنوان کرد: در پایان با برگزاری مراسمات مذهبی و دینی، نشست‌های بصیرتی جهاد تبیین، ارائه مشاوره‌های فردی و خانوادگی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی_اجتماعی بوده است. 

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با تداوم در اجرای چنین برنامه‌های گامی هرچند کوچک در راستای محرومیت‌زدایی برداریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر