logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۹۵۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
اهم مسائل پرداخته شده توسط ائمه جمعه شهرستان‌های استان زنجان:

توافق بین ایران و عربستان یک پیروزی سیاسی بزرگ است

توافق-بین-ایران-و-عربستان-یک-پیروزی-سیاسی-بزرگ-است
توافق بین ایران و عربستان، روز ملی شدن صنعت نفت و لزوم توجه ویژه مسئولان به بازار از اهم موارد مطرح شده در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان زنجان بود.

به گزارش موج رسا؛ حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان اطهار داشت: توافق ایران و عربستان با وساطت چین حادثه مهم سیاسی است که در روزهای آخر سال اتفاق افتاد. تحلیل‌ها و اظهارنظرهای موافق و مخالف فراوانی در فضای رسانه‌ای جهان و ایران به مخاطبان ارائه شد.

وی در تبیین این مطلب افزود: سه کشور ایران عربستان و چین به نوعی به این توافق نیاز دارند و هرکدام با نگاه به منافع خود به این توافق رو کرده است، این رویداد یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: البته در این رویداد باید بدون بزرگنمایی و ذوق‌زدگی برخورد شود و تعهدات عربستان راستی ازمائی شود و متناسب با اقدامات عربستان مسیر حرکت طی شود، در این رویداد شکست و خسارت شامل حال آمریکا و اسرائیل در خارج و مخالفان برندازان وامانده در داخل و خارج می باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به سفر وزیر دفاع آمریکا به عراق که با هدف بررسی موضوعات مرتبط با همکاری های نظامی بغداد -واشینگتن و به ویژه تثبیت حضور نظامی آمریکا در عراق صورت گرفت گفت: آمریکا تقویت روابط ایران و عراق را تهدیدی برای منافع خود در منطقه می‌داند و سعی دارد با تقویت شراکت راهبردی امنیتی بتواند بغداد را از تهران دور کرده و جای پای خود را محکم کند.

وی با اشاره به پشت پرده حضور نظامی آمریکا در سوریه که پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه به یکی از اصلی ترین نقاط آسیب پذیر و منبع تنش‌های نظامی با محور مقاومت تبدیل شد، تصریح کرد: ولی آمریکا به خاطر ملامت‌های خروج فضاحت بارخود از افغانستان حاضر به خارج کردن نظامیان خود از سوریه نمی‌باشد ولی آمریکا باید از منطقه خارج شود واین انتقام وخونبهای سردار سلیمانی می باشد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز دوشنبه ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت گفت: این روز یادآوری موفقیت ایران در استیفای حق خود از بیگانگان است و برگ زرینی از تاریخ پر افتخار کشورمان در مبارزه با استبداد داخلی آن زمان و استعمار خارجی و رهایی بخش سایه شوم دخالت بیگانگان در سرنوشت کشور بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: کاهش وابستگی به نفت از منویات مقام معظم رهبری می باشد که باید انشاالله با حضور شرکت های دانش بنیان تحقق یابد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه در ایام سال جدید هدیه دادن به همدیگر و دید و بازدید و خانه تکانی از رسومات خوب و نیک بوده و مورد تایید اسلام می باشد گفت: باید تقویت شود ولی برخی از آداب و رسوم و اشتباه و بدعت ها باید اصلاح شود.

وی حلول ماه رمضان را تبریک گفتند وشرف تقارن زمانی بهار سال ۱۴۰۲ هجری شمسی با ماه مهمانی رمضان المبارک بهار در بهار دانستند و استفاده معنوی از بهار طبیعت و بهار قرآن را خواستار شدند. با این حال نباید نوروز و جشن‌های آن ماه مبارک رمضان را تحت پوشش قرار دهد.

امام جمعه ماهنشان از جمیع مسئولین خواست تا در این زمان بیشتر مراقب بازار باشند تا مردم به مشکل نیفتند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌ها از طرف مقام معظم رهبری از مسئولین اجرایی خواستند تا میزان موفقیت دستگاه های مختلف نسبت به اجرایی نمودن شعار سال را مشخص نمایند و تا میزان توجه و اراده دستگاهها نسبت به اجرای نمودن فرامین ولی فقیه مشخص گردد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در پایان با اشاره به وعده دولت در مورد گشت وارشاد دولت نسبت به ادارات و نهادها واجرائی نمودن ان در مناطق مختلف خواستار اجرائی نمودن ان در شهرستان ماهنشان شدند و همچنین خواستار پرداخت سهم حقوق دولتی معادن شهرستان ماهنشان به این شهرستان شدند.

انتقاد از قیمت اعلامی میوه شب عید

 حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره روز ملی شدن صنعت‌ نفت، اظهار داشت: عدم استقلال کشور در حوزه حکمرانی از سویی و عدم توجه ملی‌گرایان و به ویژه دکتر مصدق به ظرفیت آیت الله کاشانی از سوی دیگر، مانع ملی شدن حقیقی صنعت نفت بود. 

وی با اشارا به 1 فروردین ۱۳۸۱ که مصادف با حمله آمریکا به عراق بود گفت: حمله آمریکا و ائتلاف مربوطه به عراق و ویرانی‌های به جا مانده در کنار حدود یک میلیون کشته، نشان داد که آمریکا و متحدانش صرفاً به دنبال دستیابی به منافع نامشروع خود با ابزارهای و روش‌های نامشروع است.  

امام جمعه خرمدره گفت: همانگونه که رهبر فرمودند: قدرت‌های انحصارگر جهان همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع حیاتی آنها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند.

وی با اشاره به 2 فروردین و هجوم مأموران ستم شاهی پهلوی به مدرسه فیضیه قم اذعان کرد: حمله وحشیانه مأموران رژیم پهلوی به جمع عزاداران فیضیه در سال 42، فقط یکی از صفحات ننگین تاریخ پهلوی است که به هیچ وجه تطهیر نخواهد شد. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به آغاز عملیات فتح‌المبین در 1361 گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند انقلاب اسلامی، امنیت کشور و تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدی دشمنان قرار گفته بود ضمانت کرد و معجزه پیروزی در جنگ هشت ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی‌اش را پدید آورد. استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آورد صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است.

امام جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به رعایت حرمت ماه رمضان، که تحقق بخش بهار واقعی است گفت: از مسئولان و مردم عزیز کشور و شهرستان انتظار می‌رود؛ تمهیدات لازم را برای رعایت حرمت حکم خداوند متعال در ماه رمضان فراهم سازند؛ برخی‌ها برای حفظ حرمت خود از مدارا با مردم به قیمت زیر پا نهادن حکم خدا سخن می‌گویند؛ این در حالی است که در ارتباط با امور دیگر مانند جریمه‌های متعدد مدارا نمی‌کنند. 

وی افزود: جوانان متدین نیز بالاترین تلاش خود را بر حفظ حرمت ماه رمضان مصروف کنند؛ یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین، تبیین حرمت ماه رمضان است. 

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با انتقاد از قیمت اعلامی برای میوه شب عید گفت: ای کاش تنظیم بازار میوه شب عید اتفاق نمی‌افتاد؛ بعضی‌ قیمت‌های اعلامی بالاتر از قیمت‌‌های رایج در بازار است.

امام جمعه خرمدره به ضرورت رعایت عفاف و حجاب در اماکن عمومی و پرهیز ار محافظه‌کاری تاکید کرد و گفت: از قوه قضائیه و نیروی انتظامی بابت برخورد قاطع با برخی اماکن تجاری، تفریحی یا گردشگری که در حیا و حجاب حریم‌شکنی کرده بودند، تشکر می‌کنیم و خواست قاطع مردم مؤمن ادامه این مسیر با قاطعیت هر چه بیشتر است؛ در عین حال از مجلس انتظار داریم که تصویب قانون عملیاتی و بازدارنده در این زمینه را تسریع ببخشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر