logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۹۵۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج رسا خبرداد:

اموال تملیکی استان زنجان در سکوی رشد/ انهدام 25 تن کالای غیربهداشتی و غیراستاندارد در استان زنجان

اموال-تملیکی-استان-زنجان-در-سکوی-رشد-انهدام-25-تن-کالای-غیربهداشتی-و-غیراستاندارد-در-استان-زنجان
مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان از انهدام 25 تن کالای غیربهداشتی و غیراستاندارد در استان زنجان خبرداد و گفت: ارزش اقتصادی تقریبی این میزان کالا 35 میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است.

غلامحسین مهری در گفت‌وگو با  موج رسا; با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های سازمان اموال تملیکی شامل انهدام کالاهای غیر بهداشتی و غیر استاندارد در استان زنجان است اظهار کرد: طبق آمار 11 ماه گذشته 3 جلسه انهدام کالاها در استان زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به میزان انهدام کالاهای غیربهداشتی و غیر استاندارد در 11 ماه نخست سالجاری گفت: در 11 ماهه نخست امسال 136 مورد پرونده با وزن بالغ بر 25 تن به ارزش اقتصادی تقریبی 35 میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده در استان زنجان که جزو کالاهای غیربهداشتی و غیر استاندارد منهدم شدند.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان در ادامه نیز با اشاره به میزان فروش اموال تملیکی در استان زنجان عنوان کرد: میزان فروش اموال تملیکی در استان زنجان به ارزش اقتصادی 215 میلیارد ریال بوده که تشکیل پرونده توسط کاشفین به دفتر جمع آوری اموال تملیکی استان زنجان ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: در سازمان اموال تملیکی 3 نوع پرونده در حال بررسی بوده که این 3 نوع پرونده شامل: پرونده قاچاق، پرونده قضایی و پرونده‌های متروکه است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان با بیان اینکه پرونده‌های قضایی از طرف مراجع قضایی طی حکمی به سازمان اموال تملیکی اعلام می‌شود عنوان کرد: پرونده‌های متروکه نیز توسط سازمان گمرک استان زنجان اعلام که این پرونده‌ها شامل کالاهایی که وارد استان شده و در مدت 3 ماه ترخیص نشده‌ را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: پرونده‌های قاچاق به اداره پلیس و کاشفین که از قاچاقچیان کشف شده و تحویل انبار داده می‌شود را در بر می‌گیرد.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان ابراز کرد: در مجموع 460 فقره پرونده در 11 ماه سالجاری تحویل سازمان اموال تملیکی استان زنجان شده که ارزش اقتصادی آنها حدود 1200 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی افزود: همچنین در 11 ماه امسال کل پرونده‌های قضایی 96 فقره، پرونده‌های قاچاق 524 فقر و پروندهای متروکه 20 فقره بوده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان اذعان کرد: بعضی از پرونده‌های ارسالی بر اساس حکم دادگاه ضبط یا استرداد می‌شود و پرونده‌های استرداد شده به خود شخص و صاحب کالا ارجاع داده می‌شود که در اصطلاح برائت خورده هستند که در این بخش برای 124 پرونده حکم برائت زده شد.

وی با اشاره به اینکه در بین کالاها برخی از کالاها قاچاق هستند که تحویل سازمان اموال تملیکی شدند ادامه داد: پرونده‌های مربوطه برای کالاهای قاچاق تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده می‌شود، اکثرا تعزیراتی هستند.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان با بیان اینکه در صورتی که کالاها جزو کالاهای ممنوعه و برای قاچاقچیان حرفه‌ای باشد پرونده به دادسرا فرستاده می‌شود بیان کرد: این پرونده‌ها بعد  از رسیدگی ضبط می‌شوند.

وی افزود: در 11ماه اخیر تعداد پرونده برائت شده استردادی سازمان تملیکی استان زنجان 124 مورد به مبلغ 372 میلیارد و 300 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان ابراز کرد: یکی از بخش‌های مربوط به فعالیت سازمان اموال تملیکی استان زنجان اعاده اظهارنامه متروکه در جهت حمایت از شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان بوده که مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کالاهایی که وارد گمرک می‌شود بنا به دلایلی در مدت دو ماه ترخیص نشوند متروکه محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: اگر کالاهای ترخیص نیافته برای شرکت‌های تولیدی باشد در جهت حمایت از این شرکت‌ها قبل از فروش کالاها اگر مشکل مربوطه با سازمان اموال تملیکی برطرف شود به فروش نمی‌رسند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر