logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

شایسته سالاری در کابینه دولت جدید ضروری است/ایران در مسئله تقض برجام با امریکا مقابله به مثل کند

شایسته-سالاری-در-کابینه-دولت-جدید-ضروری-است-ایران-در-مسئله-تقض-برجام-با-امریکا-مقابله-به-مثل-کند-

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: شایسته سالاری در کابینه دولت جدید ضروری است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور و معرفی اعضای کابینه جدید به مجلساشاره کرد و گفت: بعد از تأیید صحت انتخابات طبق قانون اساسی نوبت به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهورى و معرفى اعضاى کابینه جدید به مجلس شوراى اسلامى براى تعیین اعضاى دولت دوازدهم می رسد.

وی افزود: آنچه در این مرحله کار را با مشکل مواجه می سازد  و رییس جمهور منتخب را تحت فشار قرار می دهد سهم خواهی های برخی جناح هاست.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نامزد ریاست جمهورى در ایام انتخابات طبیعی است از طرف برخى گروه‏ها و جناح‏هاى سیاسى مورد حمایت قرار می گیرد اما وقتی آن نامزد مورد انتخاب مردم قرار گرفت رئیس جمهور منتخب مردم می شود نه رئیس جمهور گروه و حزب خاص این دو قطبی سازی ها درست نیست که مردم را تقسیم کنیم به کسانی که به رئیس جمهور منتخب رای دادند و کسانی که رای ندادند، بنابراین در به ‏کارگیرى وزراء، شاخص‏هاى مدیریتى، کارآمدى و شایسته ‏سالارى باید مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: به قول آقای محمد هاشمى دولت شرکت سهامى نیست که کسى از آن سهم ‏خواهى کند و مناسب فضاى اسلامى کشورمان نیست.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در اوائل، بعد از پیروزی انقلاب اسلامى بسیارى از نیروهاى انقلابى، کارآمد و شایسته از پذیرش مسؤولیت طفره می ‏رفتند و هر کس که به او مراجعه می ‏شد، فرد دیگرى را که از خود شایسته‏ تر می ‏دانست، براى انجام آن مسؤولیت معرفى‏ می‏ کرد. وی افزود: برخی در این‏ روزها براى انتخاب شدن خود یا هم گروهی های خود، مسابقه می دهند این به نوعی فاصله گرفتن از انقلاب و روحیه انقلابى است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: جناب آقای رییس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات وعده های زیادی به مردم دادند برای تحقق این وعده ها لازم است در کابینه از مدیران جهادى و انقلابى به ‏کار گرفته شوند و از مدیران خسته، و پیر خوددارى شود و باید تلاش شود در انتخاب وزرا با صرف‏نظر از گرایش‏هاى جناحى و گروهى و سهم ‏خواهى، معیارهایى همچون، دیندارى، تعهد، تخصص، تجربه وکارآمدى، شجاعت و دشمن‏شناسى مورد توجه قرار گیرد.‏

وی افزود: یکی از وعده های آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتى این بود که سن وزرا در دولت بعدى کاهش یابد و امیدواریم با توجه به این که کشورمان داراى بالاترین استعدادهاى جوان در جهان است این مهم تحقق یابد.

برجام و تحریم های جدید آمریکا بار حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: برجام یک نتیجه بسیار مهم داشت و آن این بود نقاب از چهره آمریکا کنار زد و یک تجربه مهم بود برای کسانی که هنوز غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را باور نمی کردند. حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: همان‏طور که آمانو، مدیرکل آژانس بین‏المللی انرژی اتمی، اظهار داشت، «پایبندی ایران به تعهداتش فراتر از توافقات رسمی‏اش با آژانس بوده است.» بالعکس، طرف مقابل یعنی آمریکایی‏ها، همان‏طور که رهبر انقلاب پیش‏ بینی می‏ کرد، در بسیاری از موارد متعهد به این سند نبوده است. 

وی افزود: این بدعهدی و خدعه آمریکایی‏ها در ماجرای برجام و سر باز زدن آن‏ها از عمل به تعهداتشان، آن‏هم در شرایطی که جمهوری اسلامی همه پیش‏پرداختهایش را انجام داده است اگرچه «خسارت محض» است اما تجربه مغتنمی را نیز برای ملت ایران رقم زده است و البته خیلی ‏ها قبل از این تجربه هم می‏دانستند امّا بعضی هم که نمی‏دانستند، حالا بدانند: در هر زمینه‏ی دیگری هم که با آمریکا شما بحث و مجادله کنید، شما کوتاه بیایید، تنازل کنید، باز او نقش مخرّب خودش را حفظ خواهد کرد؛ در همه ‏ی زمینه ‏ها بحث حقوق بشر، بحث موشک، بحث تروریسم، بحث لبنان، بحث فلسطین؛ در هر قضیّه‏ای که شما به فرض -که البتّه محال است- از اصول خودتان، از مبانی خودتان کوتاه بیایید، صرف‏نظر بکنید، بدانید او کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود:مجموعه رفتارهای آمریکا در برابر ایران نشان می دهد آمریکایی‏ها نه‏تنها به تعهداتشان در قبال ایران در برجام، عمل نکردند، بلکه رفتار خصمانه‏ ی خویش در قبال ایران را همچون ۳۷ سال گذشته و بلکه با قوت و سازمان‏دهی بیشتر و دقیق‏تر به پیش می ‏برند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بنابراین دستگاه دیپلماسی ایران باید در گام‏های بعدی به‏سوی مقابله به مثل برود و در مقابل اقدامات مستقیم و غیرمستقیم آمریکا که برجام را نقض می‏کند، مقابله به مثل کند.

وی افزود: پنجم مرداد هر سال یادآور صدور اولین حکم امامت جمعه از سوی بزرگ معمار انقلاب امام خمینی(ره) است، حکمی که ابوذر انقلاب آیت‏الله طالقانی را به امامت جمعه تهران منصوب کرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: شاید آن‏روز عظمت این حکم انقلاب درک نمی‏ شد ولی اکنون که به فضل الهی دامنه آن تقریباً تمام کشور را فرا گرفته و تریبونهای نمازجمعه به مرز ۹۰۰ تریبون نزدیک شده است و از سنگر نمازجمعه، شبکه رسانه‏ای عظیم و البته قابل اعتماد و اطمینان در پاس

داری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی ساخته، به‏ نحوی ابعاد مختلف این معجزه انقلاب برای دوست و دشمن روشن شده است.

وی افزود: مهم‏ترین مؤلفه عزت و پیشرفت و اقتدار کشور و نظام، در اتحاد و انسجام است و نماز جمعه نماد اتحاد و انسجام ملی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نماز جمعه به تعبیر امام خامنه‏ ای(مدظله‏العالی) به ‏منزله قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است،

در عظمت و تأثیرگذاری قرارگاه نمازجمعه همین بس که از ابتداء شکل ‏گیری آن تاکنون همواره مورد آماج حملات و تهاجمات فیزیکی، معنوی، سخت و نرم دشمنان داخلی و خارجی قرار داشته است و بهترین گواه، شهدای پرافتخار محراب ‏اند که بعضاً در مسیر و یا در محراب اقامه نمازجمعه به افتخار شهادت نایل آمدند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: حضور پرشور و چشمگیر نوجوانان و جوانان انقلابی بر نفوذناپذیری مهم‏ترین خاکریز انقلاب اسلامی در برابر توطئه ‏ها و فتنه ‏های دشمنان خواهد افزود و در واقع روح و جان قرارگاه نمازجمعه، جوانانی هستند که بقاء و ماندگاری و جاودانگی آن‏را تضمین می‏ کنند.

وی به دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: روز اول ذى‏القعده میلاد حضرت معصومه(س) که روز دختران نیز نامگذارى شده و یازدهم ذى القعده میلاد شمس الشموس، انیس النفوس، حضرت امام رضا(ع) است که چند سالى است که فاصله میلاد حضرت معصومه(س) و برادرش امام رضا(ع) را «دهه کرامت» نامگذارى کرده ‏اند که این دهه فرصت مناسبی براى ‏ترویج فرهنگ و اخلاق رضوى‏ علیه السلام است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هم دختر معصوم است هم خواهر معصوم و هم عمه معصوم هستند و خودشان هم توسط امام رضا علیه السلام به معصومه ملقب شدند و بهترین الگو برای دختران ما هستند که باید تلاش کنند آن حضرت را الگوی خود قرار دهند و دختران امروز ما مادران آینده اند که در حقیقت شرافت یک زن به مربی بودن آن زن است که حضرت امام (ره) فرمودند: صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان آن‏ جامعه سرچشمه مى ‏گیرد و اگر زن‏هاى انسان‏ساز از ملت‏ها گرفته شود، ملت‏ها به شکست و انحطاط کشیده خواهند شد.

منبع اشراق 24

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر