logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۹۵۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

چهارشنبه‌سوزی سال قبل چند قربانی گرفت؟/ قطع عضو۱۷۲ نفر

چهارشنبه‌سوزی-سال-قبل-چند-قربانی-گرفت؟-قطع-عضو۱۷۲-نفر
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه حوادث ویژه اورژانس و سامانه پایش داده‌های مراقبت‌های درمانی از ابتدای بهمن تا ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲۹ استان کشور ۲۸۳۴ نفر به دلیل ساخت و برخورد با موادمحترقه دچار آسیب شدند که ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش موج رسا; جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، در خصوص آمار مصدومان مرتبط با چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: با انفجار و ریزش آوار سه واحد مسکونی در شهر تبریز که منجر به مصدومیت ۱۰ نفر و فوت سه نفر شد حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه آخر سال آغاز شد.در این حادثه دو نفر در حال ساخت مواد محترقه بودند که به دلیل بی‌احتیاطی منجر به انفجار و تخریب ۱۰۰درصدی سه واحد مسکونی شد.در این حادثه سه آقا جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه حوادث ویژه اورژانس و سامانه پایش داده‌های مراقبت‌های درمانی از ابتدای بهمن تا ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۲۹ استان کشور ۲۸۳۴ نفر به دلیل ساخت و برخورد با موادمحترقه دچار آسیب شدند که ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

میعادفر ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، ۲۸ درصد رشد داشته است همچنین بر پایه داده‌های ثبت شده ۲۸۳۴ نفر دچار مصدومیت شدند که ۴۷ درصد معادل ۹ نفر در روز مراسم و ۱۰ نفر معادل ۵۳ درصد در روزهای قبل جان باخته بودند.

به گفته وی بیشترین آسیب‌دیدگان مربوط به استان‌های تهران با ۷۳۷ نفر،‌ آذربایجان شرقی با ۳۱۶ نفر، آذربایجان غربی ۲۲۴ نفر و کمترین آسیب مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری با ۵ نفر و کهگیلویه و بویراحمد بدون مصدوم بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: بر پایه داده‌های ثبت شده ۱۷۲ نفر دچار قطع اندام شدند که ۸۲ درصد آنها در روز برگزاری مراسم دچار حادثه شده‌اند. همچنین ۸۹۰ نفر دچار آسیب چشم و ۸۵۰ نفر به دلیل سوختگی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی در پایان ادامه داد: بر اساس داده‌های ثبت شده ۹۴۹ نفر از این افراد عابر و ۳۰ نفر از پرسنل امدادی و انتظامی بر اثر برخورد مواد محترقه دچار مصدومیت‌های جزئی تا قطع عضو شدند. همچنین به ۸ دستگاه آمبولانس اورژانس صدمات مالی وارد شد.

 

پایان پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر