logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۹۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان خبر داد:

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند

آغاز-طرح-بسیج-سلامت-نوروزی-۱۴۰۲-از-۲۴-اسفند
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند گفت: در این طرح کلیه اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه‌های آب‌رسان، نماز خانه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

به گزارش موج رسا; مشهود تقی‌لو در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند گفت: در این طرح کلیه اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آب‌رسان، نماز خانه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها مورد بازدید قرار خواهند گرفت. 

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان از طریق سامانه ۱۹۰ ارتباطات مردمی آماده دریافت هرگونه شکایت در حوزه بهداشت مواد غذایی، آب شرب و هر گونه خدمات حوزه بهداشت می‌باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان رعایت بهداشت فردی را در ایام تعطیلات نوروزی مهم اعلام و توصیه کرد: همشهریان با رعایت بهداشت فردی از جمله شست‌و‌شوی منظم دست‌ها با آب گرم و صابون و کوتاه نگه‌داشتن ناخن‌ها به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک نمایید. همچنین مواد غذایی را از محل‌هایی که ضوابط بهداشتی به ویژه بهداشت فردی را رعایت می‌کنند، خریداری نمایید.

وی افزود: شهروندان از خرید موادغذایی بالقوه خطرناک از قبیل ساندویچ، دل، جگر که توسط دستفروشان عرضه می‌شود، جداً خودداری کنند و در هنگام خرید مواد غذایی و آشامیدنی دقت نمایند که بر روی محصول حتماً تاریخ تولید و انقضا، پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شناسه نظارت، آدرس محل تولید و شرایط نگهداری درج شده باشد.

 تقی‌لو با تاکید بر اینکه به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های انگلی و عفونی روده‌ای، کاهو، سبزیجات و میوه‌جات را قبل از مصرف شسته و گندزدایی نمایید افزود: از خرید کنسروهای باد کرده و زنگ زده و هر نوع مواد غذایی که خواص ظاهری(طعم، بو و مزه) آن تغییر کرده باشد، جداً خودداری کنند. و مواد غذایی کنسروی را قبل از مصرف ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشانند.

وی استفاده بی‌رویه از مواد پلاستیکی، تهدیدی جدی برای محیط زیست و گفت: برای تهیه و نگهداری مواد غذایی از ظروف مناسب و مواد گیاهی تجزیه پذیر استفاده نمایند. و از ریختن زباله و پسماندهای مواد غذایی در معابر، جاده‌ها و آب‌های جاری اجتناب نمایند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان گفت: زباله‌های تولیدی را در کیسه‌های مخصوص، جمع آوری و در محل‌های مناسب دفع نمایند و برای نگهداری مواد غذایی بیشتر از ۲ ساعت، غذاهای گرم را در دمای بالاتر از ۷۰ درجه سانتی‌گراد و غذاهای سرد در دمای پایین تر از ۴ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر