logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۹۴۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح عیدانه سازمان استاندارد تا ۱۵ فروردین در زنجان

اجرای-طرح-عیدانه-سازمان-استاندارد-تا-۱۵-فروردین-در-زنجان
سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: طرح ویژه نظارتی اداره‌ استاندارد از مراکز عرضه و خدمات با عنوان طرح عیدانه در سطح استان از ۱۵ اسفند جاری تا ۱۵ فروردین سال پیشرو اجرا می‌شود.

به گزارش موج رسا; صابر کاظمی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت تشریح طرح فعالیت‌های طرح عیدانه نوروزی اداره استاندارد اظهار داشت: این طرح به منظور کنترل کیفی و کمی کالاها و خدمات در راستای حفظ حقوق عامه از ۱۵ اسفند آغاز و به مدت یک ماه تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این طرح برخی مکان‌ها مورد پایش قرار خواهند گرفت، افزود: ایستگاه راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری برون شهری، مراکز پذیرایی بین‌راهی، رستوران‌ها، مراکز شست‌و‌شوی فرش، مراکز عمده خشکبار، مراکز عمده فروش مواد غذایی، هتل آپارتمان‌ها و هتل‌ها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: این طرح در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون سازمان ملی استاندارد ایران مصوب مجلس شورای اسلامی با رویکرد مسئولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم مردم و مسافران نوروزی در ارتباط با کیفیت کالاها و خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است درحال اجراست.

وی همچنین از اجرای طرح کنترل و پایش کمی فرآورده‌ها بویژه محصولات غذایی خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح کارشناسان این اداره کل در مرکز استان و شهرستان‌ها با مراجعه به واحدهای تولیدی استان محصولات آنها را از نظر وزنی بر اساس استاندارد ملی مربوطه مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد با توجه به وظایف ذاتی و نظارتی خود موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاها و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است، با همکاری نهادهای ارزیابی و انطباق تایید صلاحیت شده اقدام و نتایج آن را جهت اطلاع عموم و مراجع ذی ربط اعلام کند.

سرپرست استاندارد استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: بالطبع تقاضای عمومی برای تهیه بسیاری از کالاها و خدمات افزایش می یابد بنابراین کنترل و نظارت ویژه بر بازار توسط بازرسان این اداره‌ کل در قالب طرح عیدانه پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح رمضان کالاهایی مورد بازرسی اداره استاندارد ۱۶مورد خواهد رود، اذعان کرد: بررسی کنجد در نانوایی‌ها، شیر خام، گوشت چرخ کرده، کشک خشک، خرما، پنیر لاکتیکی، زولبیا بامیا، روغن، انواع نبات‌ها، پیاز سرخ شده، رشته آشی انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر