logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۹۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

فراموش نشود که غربی‌ها بدعهد هستند

فراموش-نشود-که-غربی‌ها-بدعهد-هستند
"دولت ضمن ادامه مذاکرات با بدعهدان غربی و گرفتن بهانه هم از آن‌ها و هم از غربگدایان داخلی، باید مراقب فریب این مار خوش خط و خال باشند تا از این سوراخ دوباره گزیده نشوند."

به گزارش موج رسا; علی شعبانی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: در آخرین روزهای سال 1402، سالی که بیشترین فشارها با جنگی ترکیبی علیه ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفت؛ حالا مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران آمد و قولهایی برای همکاری ایران گرفت و رفت و برخی رسانه ها نیز در حال برجسته کردن "امید به حل مشکلات از طریق برجام" هستند بطوریکه روز شنبه خبر اول و یا عکس تمام قد گروسی مدیرکل آژانس (بخوانید: نماینده آمریکا ورژیم صهیونیستی در تقابل با ایران در حوزه هسته ای) را در صفحه اول برخی روزنامه های اصلاح طلب مشاهده می کنید.

در اینکه باب مذاکره در این زمینه را نباید بست، تردیدی نیست اما اینکه آیا برجام نهایتا نتیجه ای برای کشور خواهد داشت و آیا می توان به این شیاطین حیله گر خوشبین بود؟

 هنوز دولت اول آقای روحانی تشکیل نشده بود که رهبر معظم انقلاب بر این نکته تأکید کردند که "من به مذاکره خوشبین نیستم اما مخالفتی هم ندارم" اما به نظر نتیجه خوشبینی مفرط دولت های یازدهم و دوازدهم به مذاکره با آمریکا و اذنابش را در اقدامات و رفتار آمریکا و اروپا در چند سال اخیر دیده ایم و در حال حاضر نیز نه آمریکا و نه اروپا تغییر ماهیت و رفتاری نسبت به جمهوری اسلامی نداشته اند تا آن را دلیلی برای اجرای تعهدات برجامی آنها بدانیم . بلکه بالعکس در این چند ماه اخیر بخش قابل توجهی از جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه ایران را می توان همین دولتهای بدعهد و نابکار غربی دانست . آنها آشکارا در جریان اغتشاشات امسال به کمک دشمنان ایران عزیز آمدند و هر روز نیز تحریمهای جدیدی علیه کشورمان وضع می کنند و حتی همین روزها در جریان صدور حکم اعدام جمشید شارمهد (عامل اصل بمب گذاری در مجلس عزاداری سید الشهدا ع در شیراز) و در جریان مسمویت سریالی دانش آموزان آتش بیار معرکه اند . لذا امید بستن برخی غربگرایان داخلی و رسانه هایشان به حل مشکلات کشور از طریق برجام ، خوش خیالی است

 به نظر می رسد که گروسی و اربابانش (امریکا و اروپا) سه هدف را از این مذاکرات دنبال می کنند:

اول آنکه آنها فهمیده اند که ایران در توسعه برنامه های هسته ای (با حذف تعهدات برجامی) به مراحل و پیشرفتهای خوبی رسیده است و لذا می خواهند با رساندن مذاکرات به مرحله ای که توقف برنامه های هسته ای را بدنبال داشته باشد ، مانع رشد و توسعه برنامه های ایران شوند و مانند دوره قبل (تصویب برجام در زمان اوباما) بتوانند مدتی وقفه در کار ایران بوجود آورند.

دومین هدف آنها خنثی کردن اقدامات نظام برای خنثی سازی تحریمهاست . هدف امریکا و همپیمانانش این است که با پر رنگ کردن نقش برجام در حل مشکلات کشور ، اقدامات دولت سیزدهم در خنثی سازی تحریمها از جمله توسعه همکاری با همسایگان ، کشورهای مستقل و دو قدرت مهم اقتصادی دنیا (چین و روسیه) و حذف دلار از چرخه تبادلات مالی را دچار وقفه نمایند و مانند دولت آقای روحانی ایران را وادار کنند تا تمام تخم مرغهایش را در سبد پوشالی و بی ثمر غربی ها بگذارد تا هر وقت میلشان کشید این سبد را واژگون و تمام تخم مرغهایمان را بشکنند.

سومین هدف احتمالی از پر رنگ شدن توجه غربی ها به برجام و مذاکره با ایران این است که در شرایطی که نرخ دلار افزایش عجیبی در دو ماه گذشته داشته است و در حال حاضر این افزایش متوقف و حتی رو به کاهش شده است ، استکبار مکار و حیله گر می خواهد با ایجاد خوشبینی برای حل مشکلات از طریق برجام و سپس پا پس کشیدن از آن ، بار دیگر از طریق این عملیات روانی شوک جدیدی به نرخ ارز و اقتصاد کشور وارد کند

با توجه به مطالب پیش گفته به نظر می رسد که دولت ضمن ادامه مذاکرات با بدعهدان غربی و گرفتن بهانه هم از آنها و هم از غربگدایان داخلی، باید مراقب فریب این مار خوش خط و خال باشند تا از این سوراخ دوباره گزیده نشوند و هرگز راه درستی که برای خنثی سازی تحریمها از طریق خود اتکایی و تعامل با سایر کشورها و همسایگان شروع کرده اند را رها نکنند و از سوی دیگر اصحاب رسانه بی جهت این مذاکرات را حلال مشکلات جلوه ندهند و به تیتر اول رسانه هایشان تبدیل نکنند. چرا که تجربه ثابت کرده که آبی از اینها برای ملت ایران گرم نمی شود . وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاكِرِینَ(آل عمران -54)

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر