logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۹۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

رویکرد حمایتی از صنایع کوچک و متوسط امسال در دستور کار قرار دارد/ باید به سمت تولید رقابت پذیر در بازار جهانی حرکت کنیم

رویکرد-حمایتی-از-صنایع-کوچک-و-متوسط-امسال-در-دستور-کار-قرار-دارد-باید-به-سمت-تولید-رقابت-پذیر-در-بازار-جهانی-حرکت-کنیم

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به تولید کالاهای با کییت گفت: باید به سمت تولید رقابت پذیر در بازار جهانی حرکت کنیم.

غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: تنها لازمه تحقق شعار سال ۹۶ و رفع تمام مشکلات فعلی کشور و تنگناهایی که باعث این نامگذاری شده حمایت، توجه، درک و رویکرد همه‌جانبه به سمت بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: در این زمینه دولت باید وضعیت خود را در رقابت با بخش خصوصی کنترل کند، همچنین باید تمام شرکت‌های بخش دولتی که بر اساس اصل ۴۴ مطرح شد (البته بخشی از این اصل به‌طور کامل اجرا نشد و آن بخشی که اجرا شد با مشکلات بسیاری همراه بود) را در دستور کار قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خاطر نشان کرد: اگر این برنامه به‌طور کامل اجرا شود و واحدهای جدید دولتی ایجاد نشود، به‌طور حتم مسیر تحول واحدهای جدید از سوی بخش خصوصی بر مبنای نامگذاری سال پیش خواهد رفت، بنابراین می‌توانیم اشتغال پایداری راه‌اندازی کنیم که زمینه‌ساز تولید شود، همچنین تولیداتی خواهیم داشت که برای حفظ خودشان اشتغال را ایجاد خواهند کرد.

وی ابراز کرد: این‌ یک رابطه و موازنه دوطرفه پایدار خواهد بود که بقیه مسائل اقتصادی متاثر از آن به ‌طور قطع رفع خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در سال ۹۶ رویکردهای خود را با جدیت مانند سال‌های گذشته دنبال کنیم، ابراز کرد: در نظر داریم مبنای فعالیت‌ها را بر مبنای عملکرد در سال‌های قبل تنظیم کنیم چون خوشبختانه عملکرد استان زنجان در سال‌های قبل قابل‌توجه بوده و نمره قابل قبولی را گرفته است. درنتیجه هر ارتقایی که به وضعیت تسهیل شده در سال‌های قبل دهیم ما را در یک پله بالاتر قرار خواهد داد. 

جمیلی با اشاره به اینکه برای سال ۹۶ اقداماتی را آغاز کردیم که به‌طورقطع آنها را دنبال خواهیم کرد، گفت: سال گذشته حجم صادرات استان هم ازلحاظ ارزش و هم ازلحاظ وزنی یک‌روند صعودی داشته است، همچنین یکی از دستاوردهایی که به‌دست آوردیم تنوع بازارهای صادراتی (هم به لحاظ افزایش مقاصد صادراتی و هم به لحاظ تنوع کالایی) بود.

وی تصریح کرد: استان زنجان سال گذشته توانست اقلام جدیدی را به سبد صادراتی خود اضافه کند که بخش بسیاری از آن متاثر از حضور هیئت‌های تجاری بود که یا به بازارهای هدف سفر می‌کردند و یا در استان زنجان پذیرش می‌شدند، امسال این موضوعات را دنبال خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: همچنین امسال رویکرد حمایتی از صنایع کوچک و متوسط را در دستور کار قرار داده‌ایم، این صنایع هم زودبازده هستند و هم مشکلات آنها سریع‌تر برطرف می‌شود، به همین منظور این موضوعات را با توجه بیشتری دنبال خواهیم کرد.

جمیلی خاطرنشان کرد: همچنان بر این باور هستیم که خود بضاعت و توان مصرف داخلی به سایر فعالیت‌ها ارجحیت دارد اما به دلیل اینکه ما بتوانیم رقابتی سالم و تولیدی رقابت‌پذیر را با رقبای خود در بازارهای هدف داشته باشیم باید به سمت انتقال فناوری و تولید با بهره‌وری‌های بالا حرکت کنیم، این موضوع ما را متوجه فرازهایی از متن‌های مختلف اقتصاد مقاومتی می‌کند که رسالت خودمان را در دنبال کردن موضوعات همچنان حفظ کنیم.

وی گفت: همچنین مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد موضوع حوزه حمل‌ونقل است که متناسب با ظرفیت‌های صادراتی کشور و استعدادهای آن نتوانسته توسعه پیدا کند. هنوز درزمینه ناوگان حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای ضعیف هستیم. متاسفانه برای رساندن کالای فسادپذیر و حتی باکیفیت بسیار ضعیف عمل می‌کنیم. اگر می‌خواهیم در حوزه صادرات موفق شویم باید به زیرساخت‌های حمل‌ونقل توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر