logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۹۴۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه عمومی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

فعالیت 36 کتابخانه در روستاهای استان زنجان

فعالیت-36-کتابخانه-در-روستاهای-استان-زنجان
معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه عمومی استان زنجان با بیان اینکه 100باب کتابخانه در سطح استان فعال است گفت: در روستاها فعالیت 36 کتابخانه در راس کار است.

حسین رحمان‌زاده در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه با توجه به فعالیت مفید کتابخانه‌ها در سطح استان زنجان اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌های موجود در استان زنجان 100 باب است و تعداد کتابخانه های مشارکتی در استان 18باب می باشد و 4 دستگاه کتابخانه سیار در برخی روستاها فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: طرح کلینیک خواندن برای اولین بار در کشور توسط استان زنجان طراحی و برنامه‌ریزی شده است. این طرح با هدف تقویت خواندن و چگونه خواندن در کتابخانه سهرودی زنجان به لحاظ مرکزیت این کتابخانه در استان زنجان برگزار خواهد شد.

معاون امور کتابخانه‌های اداره‌کل کتابخانه عمومی استان زنجان عنوان کرد: این طرح توسط روانشناسان و کتابداران کتابخانه عمومی با هدف آسیب که کودکان و نوجوانان در خواندن کتاب، چگونه خواندن و ایجاد تمرکز بیشتر در کودکان ایجاد می‌شود. 

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این اصل که روستاهای اصلی‌ترین مرکز فرهنگی محسوب می‌شود و در مناطقی که جمعیت روستا کم است طبق استانداردهایی که اداره کل کتابخانه عمومی استان زنجان ارائه داده است برپایی کتابخانه در این روستاها ضعیف است. برای جبران این کمبودها کتابخانه سیار فعالیت دارد.

رحمانی‌زاده ادامه داد: طرح کلینیک خواندن مرکز کاملا تخصصی خواهد بود که زیر نظر روانشناسان و همچنین مشاوره‌های تحصیلی، کلاس‌ها و کارگاه‌های متعددی در سال آتی شروع به فعالیت می‌کند.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه عمومی استان زنجان ابراز کرد: هدف کلی طرح برای تمامی سنین مخصوصا کودکان و نوجوانان برای تقویت تفکر، تحلیل، روانخوانی و تمرکز بیشتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر