logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۹۴۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

استان زنجان با ۲۲۶ مرکز و خدمات گردشگری آماده پذیریش مسافران و گردشگران نوروزی است

استان-زنجان-با-۲۲۶-مرکز-و-خدمات-گردشگری-آماده-پذیریش-مسافران-و-گردشگران-نوروزی-است
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۷۰ هزار مسافر و گردشگر به استان زنجان وارد شده‌ است گفت: استان زنجان با ۲۲۶ مراکز و خدمات گردشگری آماده پذیریش مسافران و گردشگران نوروزی است.

سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت پذیرش تعداد مسافر بالایی را دارد، اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۷۰ هزار نفر از طریق مبادی رسمی وارد زنجان شدند در حالی که در اقامتگاه‌های غیر رسمی نیز پذیریش مسافر وجود داشته و آمار بالاتر از رقم مذکور است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰ هتل در استان فعال است، گفت: ۴ هتل آپارتمان، ۱۷ سفره خانه سنتی، ۱۶ مهمان‌پذیر، ۱۴ خانه مسافر، ۲۸ واحد پذیرایی بین راهی، ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی، ۲۵ مجتمع گردشگری، ۵۱ دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، ۴۰ اقامتگاه بومگردی، یک بوتیک هتل، دو اقامتگاه سنتی، ۲ مرکز تفریحی و گردشگری، ۲ موسسه آموزش گردشگری که مجموعا ۲۲۶ واحد را شامل می‌شود آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه ۲۶۴ اتاق با ۵۲۵ تخت در ۱۰ هتل استان وجود دارد گفت: در مجموع ۶۶۱ اتاق با یک هزارو ۶۲۲ تخت آماده پذیریش و جذب گردشگران و مسافران است.

وی در ادامه در خصوص سوالی مبنی اینکه مسئولیت پاکسازی مبادی ورودی و جاده‌ها بر عهده چه سازمانی است چراکه مسیر زنجان تا پلیس راه میانه که یکی از مبادی‌های ورودی مهمان به شهر زنجان است آلوده به زباله است، گفت: مسئولیت پاکسازی مبادی ورودی شهر از زباله بر عهده شهرداری است و پاکسازی اطراف جاده‌ها نیز بر عهده کمیته حمل‌و‌نقل جاده‌ای و راهداری است.

صفوی اذعان کرد: پیگیری می‌شود تا قبل از آغاز سفر‌های نوروزی که از ۲۵ اسفند ماه شروع می‌شود تا پاکسازی زباله در مبادی ورودی شهر و راه‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر