logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۹۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بنیاد مهدویت در استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

حیات جامعه اسلامی بدون امام زمان(عج) میسر نیست

حیات-جامعه-اسلامی-بدون-امام-زمان(عج)-میسر-نیست
مسئول بنیاد مهدویت در استان زنجان با بیان اینکه جامعه اسلامی بدون امام زمان (عج) میل به هیچ مقصود، کمال و هدفی ندارد گفت: اساس مهدویت در جامعه اسلامی همان امامت است. وحیات جامعه اسلامی بدون امام زمان (عج) میسر نیست.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفتگو باموج رسا; با بیان اینکه حضور امام برای هدایت بشر جزئی از اعتقادات دینی و مبانی اسلامی است اظهار کرد: حیات جامعه اسلامی بدون امام (عج) امکان پذیر نیست و وجود امام و راهنما برای هر جامعه‌ای لازم و ضروری است.

وی افزود: وجود امام در جامعه اسلامی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بحث حضور مطرح باشد. زمانی که بحث از غیبت امام در جامعه اسلامی مطرح می‌شود منظور همان امام زمان (عج) است که با وجود معنوی خود به جامعه اسلامی سمت و سو می‌بخشد. 

مسئول بنیاد مهدویت در استان زنجان اذعان کرد: حضور امام زمان عقلا در جامعه لازم و ضروری است. جامعه بدون امام میل به سعادت ندارد. لازمه حیات بشریت وجود امام زمان(عج) است.

وی افزود: در مسئله ظهور امام زمان (عج) مسائل مختلف از جمله ظهور در فطرت و جامعه نهادینه شده است.تا سعادت در جامعه به وقوع بپیوندد. لازمه سعادت در جامعه اسلامی همان برخورداری از نعمت بزرگ امام زمان(عج) است. 

یوسفی ادامه داد: برای رسیدن به جامعه بشری سالم و در برگیرنده اهداف مهدویت لازم است مسائل مهم اجتماعی، سیاسی، اعتقادی، دینی و معنوی و تمام ابعاد که باعث رسیدن بشر به سر منزل مقصود رسالت است. بررسی و کالبد شکافی شود. 

مسئول بنیاد مهدویت در استان زنجان ابراز کرد: برخورداری از نعمات الهی همان پیامبران و ائمه معصوم و پیروی از میراث آنها همان دینداری و شناخت امام زمان(عج) عصر خود است. 

وی عنوان کرد: برای مسلمین و علمای دین که تابعیت از امام، مراجع علما و رهبری دارند باید در مسیر مهدویت قدم بردارند.

مسئول بنیاد مهدویت در استان زنجان ادامه داد: برای نیمه شعبان بنیاد مهدویت برنامه‌های متععدی در سطح استان پیش بینی کرده است که علاوه بر فعالیت مساجد، محلات،  ادارات و نهادها در این زمینه و فعالیت 100 ایستگاه صلواتی در سطح شهر زنجان است. 
وی افزود: در این راستا در روستاها نیز برنامه مختلفی برگزار خواهد شد افزود: برپایی جشن‌های مهدوی، پویش عزیزم حسین و بیعت با امام زمان(عج) از جمله این برنامه‌ها است.
  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر