logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

کمک به فقرا و نیازمندان سیره امام صادق(ع) است/ در زندگی ایمانی مومنین باید از حال هم باخبر باشند

کمک-به-فقرا-و-نیازمندان-سیره-امام-صادق(ع)-است-در-زندگی-ایمانی-مومنین-باید-از-حال-هم-باخبر-باشند

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کمک به فقرا و نیازمندان سیره امام صادق(ع) است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی با تسلیت شهادت امام صادق(ع) با اشاره به اینکه هر یک از امامان معصوم(ع) ما تجلی نور خداوند متعال هستند، اظهار کرد: ما فرمایش امام صادق(ع)، با فرمایش امام عسگری(ع) و امام(ع) هیچ تفاوتی ندارد اما اینکه ما را شیعه جعفری می‌نامند به خاطر این است که امام صادق(ع) عامل اصلی رسیدن فرمایشات پیغمبر(ص) به ما شیعیان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما مفتخر به این هستیم که مذهب ما جعفری است ابراز کرد: باید توجه  کنیم که آن اندازه که ما به پیرو بودن خودمان به آن حضرت فخر می‌فروشیم امام صادق(ع) نیز به اینکه ما پیرو آن حضرت باشیم افتخار می‌کند؟

وی با اشاره به روایتی از امامان معصوم خاطرنشان کرد: طبق روایات معصومین(ع) شیعیان باید مایه افتخار امامان معصوم(ع) باشند و مایه سرافکندگی نشوند.

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم تصریح کرد: باید توجه داشت که آیا ما شیعه واقعی هستیم و یا اینکه فقط در نام به مذهب جعفری لقب گرفته‌ایم.

وی به ویژگی عاقلان از نگاه قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: نخستین ویژگی عاقلان این است که به عهدی که با خداوند بستند وفادارند و پیمان شکنی نمی‌کنند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شیطان فقط آن موجود نادیدنی نیست، یادآور شد: قرآن کریم تصریح  می‌کند که برخی از انسانها شیطان هستند، امام(ره) فرمود که آمریکا شیطان اکبر است، آنها که کعبه دلشان آمریکاست و آرزویشان این است که مثل غربیها زندگی کنند و زندگی خود را با زندگی غربیها تنظیم می‌کنند نسبت به عهدی که با خدا بسته‌اند پیمان شکنی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نباید زندگی مومنان بر اساس زندگی غربیها شکل بگیرد اظهار داشت: وقتی نسخه زندگی از غرب گرفته می‌شود و تعاملات اجتماعی نیز بر اساس تعاملات اجتماعی غربیها شکل می‌گیرد چه انتظاری باید داشت، باید توجه کنیم که آیا پارکهای ما همان پارکهایی هستند که پیغمبر می‌پسندد؟ آیا سینماهای ما سینماهای مورد پسند پیغمبر است یا اینکه غرب جنایتکار و بلندگوی شیطان آن را می‌خواهد؟

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با اشاره به دومین ویژگی عاقلان ابراز کرد: دومین ویژگی عاقلان از نگاه قرآن کریم این است که به آن کسانی که خداوند خواسته ملحق شویم، خدا از ما خواسته به اولیای او بپیوندیم و پیوندهای اجتماعی را طبق خواسته خداوند برقرار کنیم.

وی افزود: سومین ویژگی  عاقلان است است که عاقلان کسانی هستند که از حساب روز قیامت می‌ترسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تبیین روایتی از امام صادق(ع) به وضعیت بانکهای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ای کاش بانکهای ما همانی بودند که امام صادق(ع) آن را می‌پسندد این فشارهایی که بانکها بر مومنین وارد می‌کنند برخلاف آن چیزی است که امام صادق(ع) می‌پسندد.

وی تصریح کرد: اشکال ما این است که پیرو زندگی غربی‌ها  شده‌ایم، اگر می‌خواهیم خداوند در روز قیامت به ما آسان بگیرد باید به مردم آسان بگیریم.

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه صبر کردن را ویژگی بعدی عاقلان است، گفت: صبر کردن به این معنا است که در سختی‌ها تحمل دارند و در برابر بداخلاقی‌ها، بداخلاقی به خرج نمی‌دهند.

وی ویژگی بعدی عاقلان را برپا داشتن نماز عنوان کرد و اظهار کرد: امام صادق(ع) تاکید ویژه‌ای در برپا داشتن نماز داشتند و کسانی که شیعه آن حضرت هستند باید ببینند تا چه حد به خواسته‌های ایشان توجه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اهل انفاق بودن ویژگی بعدی عاقلان از نگاه قرآن  است که در این راستا امام صادق(ع) مانند امام علی(ع) و  دیگر امامان نیمه‌های شب به در خانه فقرا می‌رفتند.

وی با تاکید بر کمک به فقرا و نیازمندان ابراز کرد: امروز شیوه‌های مختلفی برای کمک به فقرا وجود دارد، مانند قبول کردن تکفل یتیم بدون آنکه او بفهمد چه کسی زندگی او را تامین می‌کند و می‌شود کسی خرج تحصیل دانش‌آموزی را بر عهده بگیرد بدون اینکه او بفهمد چه کسی این کمک را می‌کند.

وی بیان کرد: در زندگی غربی ثروتمندان به فکر فقرا نیستند و از حال  هم خبر ندارند که این زندگی شیطانی است اما در زندگی ایمانی مومنین باید از حال هم باخبر باشند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر