logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۹۴۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل میراث فرهنگی استان زنجان:

زنجان نیازمند توسعه بوم‌گردی‌ها است

زنجان-نیازمند-توسعه-بوم‌گردی‌ها-است
مدیر‌کل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه توزیع بوم‌گردی‌ها مردم محور بوده و می‌تواند و خلاهای ناشی از کمبود هتل و تاسیسات گردشگری رسمی را در استان پر کند، گفت: در اقصی نقاط استان و در اغلب شهرستان‌ها می‌توان بوم‌گردی‌ها را توسعه داد.

به گزارش موج رسا; سعید صفوی در حاشیه دومین جلسه ستاد خدمات سفر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات ستاد خدمات سفر در قالب ۱۰ کمیته استانی و ۸ ستاد شهرستانی از یک ماه قبل آغاز شده است.

وی افزود: در استان زنجان ۲ هزار میراث و آثار تاریخی شناسایی شده که قریب به نیمی از آن‌ها ثبت ملی شده است که ظرفیت عظیم و بهانه خوبی برای شناساندن استان است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: در حوزه گردشگری جاذبه‌های خوبی در شهرستان‌های استان وجود دارد که می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

وی با بیان اینکه استان زنجان فاصله کوتاهی با ۱۰ استان کشور دارد که فرصت خوبی برای گردشگران فراهم می‌کند، گفت: زنجان با ۵۵ رشته صنایع دستی فعال می‌تواند بهانه خوبی برای مسافرت به استان باشد.

صفوی با بیان اینکه کمپین یک هشتاد در ایام پیشرو در استان راه‌اندازی خواهد شد تصریح کرد: یک میلیون شهروند زنجای میتواند جاذبه‌های شهر، روستا و محل زندگی خود را به ۸۰ میلیون ایرانی معرفی کند.

وی با بیان اینکه آمادگی خوبی برای پذیریش گردشگران در ایام نوروز داریم، گفت: با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان باید الزاماتی رعایت و هماهنگی مناسبی داشته باشیم.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه توزیع بوم‌گردی‌ها مردم محور بوده و می‌تواند و خلاهای ناشی از کمبود هتل و تاسیسات گردشگری رسمی در استان را پر کند، گفت: در اقصی نقاط استان و در اغلب شهرستان‌ها می‌توان بوم‌گردی‌ها را توسعه داد.

وی بیان کرد: دولت تسهیلات خوبی برای فعالان بخش بوم‌گردی و اقامتگاه‌های سنتی در شهر‌ها ارائه می‌دهد تا موضوع گسترش و توزیع اقامتگاه‌ها مناسب شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر