logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۹۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

بانک‌ها با همراهی لازم مانع سهمیه‌سوزی تسهیلات مسکن روستایی استان شوند

بانک‌ها-با-همراهی-لازم-مانع-سهمیه‌سوزی-تسهیلات-مسکن-روستایی-استان-شوند-
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۵۷ درصد واحد‌های مسکن روستایی استان مقاوم‌سازی شده است گفت: از بانک‌های استان درخواست داریم تا همراهی مناسبی داشته باشند و مانع از سهمیه سوزی تسهیلات مسکن روستایی استان شوند.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای امروز در ششمین جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار داشت: بعد از زلزله اخیر در استان آذربایجان غربی، بنیاد مسکن استان زنجان در این استان در شهر خوی مستقر و مسئولیت بازسازی شهر خوی به عهده استان زنجان گذاشته شد.

وی افزود: برای ۱۱ هزارو ۱۰۰ واحد تسهیلات تعمیری و ۲ هزارو ۱۲۰ واحد تسهیلات احداثی ابلاغ شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از ۱۱ هزارو ۱۰۰ واحد مذکور، ۸ هزار واحد است و مابقی برای بقیه استان‌ها در نظر گرفته شده است اما به دلیل وسعت شهر خوی و تعدا واحدها یک مقدار کار سخت است. چراکه در حدود ۶۷ هزار واحد مسکونی در شهر خوی وجود دارد که غالب این واحد‌ها باید مورد بازدید قرار گیرند تا میزان آسیب‌ها مشخص شود.

وی بیان کرد: تا به امروز بیش از ۲۰ هزار واحد ارزیابی شده و در ۹ هزارو ۵۰۰ واحد نیز بعد از ارزیابی‌ها دستور کار صادر شده است. با این حال عملا انسجام خوبی وجود دارد و تلاش این است که نیمه اول سال پیشرو بازسازی را به اتمام برسانیم. 

خواجه‌ای گفت: نکته مورد توجه در زلزله اخیر در شهرستان خوی این بود که با مراجعه به روستاها مشخص می‌شد اغلب واحد‌هایی که دچار خسارت نشده بودند، مقاوم سازی شده بودند بنابراین هرچه در استان تلاش کنیم مقاوم سازی را افزایش دهیم به همان میزان از خسارت‌های احتمالی در آینده کاسته خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه در حدود ۵۷ درصد واحدهای روستایی استان مقام‌سازی شده است، اذعان کرد: از سال ۹۷ تاکنون استان زنجان رتبه یک کشوری را به لحاظ مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی را داشته است و از بانک‌ها درخواست داریم تا کمک کنند این رتبه حفظ شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: از ۳ هزار واحدی که تسهیلات مصوب شده در استان، ۲۹۰۰ واحد مصوب شده است با این وجود مجموعا در بحث احداثی‌ها ۱۵۰۰ عقد قرار وجود دارد، بنابراین باید کمک کنیم و سهمیه را حفظ نماییم و اجازه ندهیم سهمیه زنجان را حذف شود.

وی با اشاره به اینکه بانک رفاه، صادرات و ملی باید با عقد قراردادها در حوزه مسکن روستایی همراهی بیشتر داشته باشند گفت: تقاضا داریم تا با همراهی بانک‌ها از فرصت سوزی ممانعت شود.

خواجه‌ای با اشاره به پروژه ۵۴ واحدی خرمدره گفت: این پروژه در دست افتتاح قرار دارد اما با مشکل تاسیسات زیر بنایی مواجه است با اینکه عملا ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده اما تکمیل نشدن زیرساخت‌ها مانع از تکمیل و افتتاح زیرساخت‌ها شده و امیدواریم در مدت یک ماه پیشرو زیر ساخت‌ها تکمیل و پروژه‌ها افتتاح شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر