logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۹۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا مطرح کرد:

آماده باش تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان زنجان در چهارشنبه آخر سال

آماده-باش-تیم‌های-واکنش-سریع-هلال-احمر-استان-زنجان-در-چهارشنبه-آخر-سال
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در چهارشنبه آخر سال ارائه خدمات در داخل شهر از طریق اورژانس و آتش‌نشانی خواهد بود، اما تیم‌های واکنش سریع هلال احمر آماده خواهند بود تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

غفور آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; بیا بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه‌ای که آموزش و پرورش با هلال احمر منعقد کرده، طرح همتا در حال اجرا است، اظهار داشت: اولین سر فصل آموزشی طرح همتا نیز آمادگی برای حوادث چهارشنبه آخر سال چهارشنبه سوری است، در این دوره آموزشی ایمنی در مراسم چهارشنبه آخر سال ارایه می‌شود و همه دانش‌آموزان با خطرات و حوادث احتمالی ناشی از این مراسم آشنا می‌شود.

وی افزود: در اجرا و برگزاری این دوره آموزشی دانش‌آموزان با اقدامات ایمنی از بروز حوادث در چهارشنبه‌ سوری پیشگیری می‌کنند و در صورت وجود آسیب با انجام کمک‌های اولیه به فرد یا افرادی که آسیب دیده‌اند، کمک خواهند کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: شرکت کنندگان در این دوره آموزش ایمنی در مراسم چهارشنبه آخر سال با درس آموخته‌های ناشی چهارشنبه‌سوری، حوادث شایع در چهارشنبه سوری، نکات ایمنی در مراسم چهارشنبه‌سوری، کاهش خطرات ناشی از مواد منفجره و آتش‌زا، کمک‌های اولیه برای قربانیان و آسیب‌دیدگان مراسم چهارشنبه‌سوری آشنا خواهند شد.

وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخر سال خانواده‌ها می‌توانند نقش مهم و تعیین کننده داشته باشند و با آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان آنان را تشویق کنند که در کنار آنها و با استفاده از وسایل بی‌خطر، این شب پرخطر را سپری کنند.

آقاجانلو اذعان کرد: والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند که آنان در مقابل مواد محترقه، منفجره و آتش بازی آسیب پذیر هستند. 

وی هشدار داد: از مواد محترقه تحت هیچ شرایطی استفاده نشود، از ذخیره‌سازی مواد منفجره در منزل، انباری، خودداری شود و از قرار دادن مواد محترقه در جیب لباس به شدت پرهیز شود چراکه با یک ضربه و اصطکاک کوچک سبب منفجر شدن مواد و اتفاقات ناگوار بعدی خواهد شد.

وی گفت: آموزش آسیب‌پذیری در مقابل خطرات یادشده، از اهمیت خاصی برخوردار است و شاید به اذعان برخی افراد، هشدارها در این زمینه تکراری است، اما باید همچنان گفته شوند. چراکه هر ساله شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار در آخرین چهارشنبه سال هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه روز ۲۳ اسفند هلال احمر زنجان اجرای طرح امداد و نجات نوروزی را خواهد داشت، گفت: در چهارشنبه آخر سال ارائه خدمات در داخل شهر از طریق اورژانس و آتش‌نشانی خواهد بود، اما تیم‌های واکنش سریع هلال احمر آماده خواهند بود تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر