logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۹۳۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان مطرح شد:

تلاطم‌های ارزی چند روز گذشته جنگ ارزی تمام عیار است

تلاطم‌های-ارزی-چند-روز-گذشته-جنگ-ارزی-تمام-عیار-است
تاکید بر سرمایه‌گذاری بر روی جوانان و حمایت از آنان، جنگ ارزی تمام عیار که نشات گرفته از جنگ ترکیبی در طول هفته اخیر است از جمله مسائل مطرح شده در خطبه‌های این هفته‌ نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان، در خطبه‌های این هفته دوم نماز جمعه ماهنشان با بیان قسمتی از فرمایشات رهبری در مورد رسیدگی به فقرا و نیازمندان اظهار کرد: انفاق از نشانه‌های ایمان راستین می‌باشد و انفاق آن خرج کردنی را می‌گویند که با آن یک خلا پر بشود و از نشانه‌های تقوا می‌باشد و از عموم مردم درخواست می‌شود تا در این ایام که نزدیک به عید می‌باشد و ایام احسان و نیکوکاری بوده با احسانات و انفاقات خود دل مستمندان را شاد کنند.

وی با بیان اینکه کمیته حضرت امام رحمت‌الله یک نهاد انقلابی بوده و در خدمت مستضعفان و فقرا می‌باشد افزود: وظیفه همگانی است که از این نهاد مقدس حمایت کنند و هیچ موسسه دیگری نمی‌تواند این نهاد را تحت پوشش قرار دهد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه موضوع حفظ و پاسداشت منابع طبیعی از دستورات اکید اسلام است، گفت: تخریب محیط زیست برنامه شیطان و شیطانی می‌باشد و توجه به محیط زیست در فرهنگ قرآن و اهل بیت یک فریضه و واجب الهی می‌باشد که باید از آنها محافظت شود.

وی از کمبود نیرو و کارشناس در اداره منابع طبیعی شهرستان گلایه کرد و از مسئولین استانی و مدیرکل خواست تا در تکمیل کادر اداری منابع طبیعی شهرستان اهتمام جدی نمایند و هر چه سریعتر کادر اداری، اداره منابع طبیعی را تکمیل کنند و از افراد متعهد و متخصص استفاده نمایند.

 وی با گرامیداشت روز درختکاری گفت: درختکاری از آموزه های اسلام و دارای پشتوانه باستانی و سیره، مستمر ولی امر مسلمین است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و را به ویژه در روز درختکاری خواستار شد و گفت: ایجاد کارگروه مطالعات پوشش گیاهی هر منطقه با توجه به خاک و آب و آن منطقه باید انجام شود.

وی با بیان اینکه کشور ما در جنگ ترکیبی از طرف دشمن قرار گرفته و از ابعاد مهم آن جنگ اقتصادی و لایه آن جنگ ارزی می‌باشد، اذعان کرد: تلاطم های ارزی چند روز گذشته تصادفی نبوده و ما با یک جنگ ارزی تمام عیار مواجه هستیم و هدف آنها به هم ریختن اوضاع داخلی می باشد.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه از اختصاص ارز به تقاضاهای نامشروع ارزی و خروج سرمایه و ارز به نفع دلالان می‌باشد باید جلوگیری شود، گفت: اجرای حذف ارز ترجیحی و اغتشاشات پاییز و تشدید جنگ شناختی و ناامن سازی فضای کشور و جنگ سهمگین اقتصادی دشمنان که بر بازار طلا و ارز تمرکز داشته باعث تورم گردیده و توقع این است که اکنون که مردم بی نظیر ما با صلابت و اقتدار و تحمل سختی‌های فراوان معیشتی نشان دادند که پای ارزش‌های انقلاب و ایران قوی هستند حالا دیگر نوبت تلاش مضاعف و جهاد اقتصادی دولتمردان ایران انقلابی در مجلس و قوه قضاییه، خصوصاً در دولت سیزدهم است که با تورم مبارزه نموده مخصوصاً که ایام پایان سال نزدیک می‌شویم و اجازه ندهند کام مردم با گرانی و تورم تلخ شود.

وی با اشاره به خروج اخیر تلویزیون ایران اینترنشنال از لندن به واشنگتن به خاطر دلایل متعدد از جمله تهدید‌های امنیتی، تصریح کرد: با این تصمیم در واقع ایران اینترنشنال در آینده تحت کنترل کامل امریکا در خواهد آمد و بر اساس سیاست‌های اعمال شده واشنگتن عمل خواهد کرد و به رسانه ترجیحی و تفضیلی آمریکا تبدیل از کنترل عربستان و لندن خارج خواهد شد و بر این اساس آمریکا و غرب در حال تهیه سناریوها و طرح‌های شوم برای تحت فشار قرار دادن یا براندازی نظام هستند که باید هوشیار بود و با آن مقابله نمود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به مسمومیت ایجاد شده در بین دانش‌آموزان دختر در برخی استان‌ها با هدف ایجاد جو روانی بین دانش آموزان و والدین بوده از قوه قضاییه و نهادهای امنیتی خواست تا در اسرع وقت عامل یا عاملین عملیات‌های خرابکارانه را شناسایی و معرفی و محاکمه نمایند.

 وی با بیان اینکه دشمنان چند ماه پیش تلاش کردند و با راه انداختن اغتشاشات اولویت‌هایی کشور را تغییر دهند و وقتی از این راه موفق نشدند حالا تلاش دارند با جنگ روانی و بحرانی نشان دادن وضعیت اقتصادی کشور و جامعه را نگران کند در واقع اتاق فرمان آشوب و جنگ روانی یکجا هست در این وضعیت هوشیاری متولیان اقتصادی اتخاذ تصمیمات صحیح و اطلاع‌رسانی درست و به موقع لازم و ضروری می‌باشد.

صرف حمایت خام از جوانان مفید نیست

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک سال روز تولد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: جوان سرمایه‌ انسانی مهم جامعه اسلامی است؛ فرهنگ دینی و آرمان‌های انقلاب ایجاب می‌کند که مسئولان جامعه و افراد و مؤسسات مؤثر به به دنبال سرمایه‌گذاری در ارتباط با جوانان باشند. 

وی با اشاره به ویژگی مهم حضرت علی اکبر (ع)‌ و جوانان پیرو ایشان، حق محوری است؛ گفت: لازمه سرمایه‌گذاری در مورد جوانان در زمینه‌های مختلف استعدادیابی و پرورش آنان در زمینه‌های فرهنگی - دینی، علمی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. بنابراین صرف حمایت خام از جوانان نه هدف فرهنگی یک جامعه دینی است و نه چنین حمایتی مفید است؛ که بلکه بعضاً برای سیاسی کاری و مرید پروری و امثال آن است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به روز احسان و نیکوکاری گفت: کمک به نیازمندان و فقرزدایی از اهم ساختارهای فرهنگی و معرفتی یک جامعه دینی است. سیره همه انبیاء و پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هم همین بوده است. 

وی با اشاره به پرونده مذاکرات هسته‌ای اذعان کرد: نیاز آمریکا به مذاکره به دلایلی از جمله انتخابات آمریکا، کمتر از نیاز ایران به مذاکره نیست. آمریکا و متحدان اروپایی اش باید بدانند که مذاکره برای مذاکره مورد قبول ایران نبوده و تنها مذاکره‌ای منطقی است که نتیجه عملیاتی مترتب باشد. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه بیشترین امید آمریکا برای تحت فشار گذاشتن مردم و دولت ایران، اغتشاشات اخیر بود گفت: به لطف خدا و بصیرت مردم، ناکام ماند. 

وی خاطر نشان کرد: شرط دیگر ایران برای ادامه مذاکرات، ایفای نقش آژانس بین المللی اتمی به عنوان ناظر بی‌طرف فنی بوده و سیاسی کاری آژانس و مدیر آن، مسیر ادامه مذاکرات را پیچیده تر خواهد کرد. 

امام جمعه خرمدره گفت: تأکید بر تقویت همکاری‌های همه‌جانبه در سفر وزیر خارجه به عراق و حتی سخن از تنظیم سند همکاری‌های راهبردی میان دو کشور نشان از عمق ارتباط با کشور عراق بوده و نشانه‌از شکست آمریکا در محدودسازی ارتباط با کشورمان با کشورهای همسایه است. همچنانکه تلاش عراق برای میانجیگری در ارتباط ایران و عربستان، نمودی آشکار از علاقمندی این کشور برای گسترش ارتباط با ایران است. 

وی با بیان اینکه دخالت آمریکا در امور داخلی چین به ویژه حمایت ده میلیارد دلاری از تایوان در سال جاری میلادی، نشان می‌دهد، خاطر نشان کرد: دشمنی آمریکا با دیگر کشورها منحصر به ایران نبوده و سران آمریکا با هر کشور و حاکمیتی که در صدد استقلال کامل و رقابت با آمریکا باشد، دشمنی داشته و در صدد فلج‌سازی ساختارهای حاکمیتی آن خواهد بود. تقابل چین با آمریکا نشان می‌دهد که تقابل آمریکا با ایران به دلیل داشتن مشترک با ایران از جمله چین و روسیه به آسانی امکان‌پذیر نیست. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تبیین ابعاد جنگ اقتصادی و ارزی و تبعات تورمی آن بیان کرد: بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور، ریشه در رانتخواری داشته و رانتخواری یک آسیب فرهنگی و اجتماعی بوده و بر این اساس حل بخش مهمی از کمبودهای اقتصادی نیاز به اصلاحات فرهنگی و حاکمیت فرهنگ دینی در جامعه دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر