logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۹۳۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا مطرح کرد:

لزوم همکاری فعالانه مسئولین شهرستانی و محلی در رفع معارضین مسیر گازرسانی

لزوم-همکاری-فعالانه-مسئولین-شهرستانی-و-محلی-در-رفع-معارضین-مسیر-گازرسانی-
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه روند گازرسانی با وجود معادن متنوع و متعدد در استان در مواقع لزوم همراهی بیشتر سازمان صنعت معدن و تجارت را می‌طلبد گفت: خواستار همکاری فعالانه مقامات و مسئولین شهرستانی و محلی در رفع معارضین مسیر گازرسانی هستیم.

رحیم سلیمانی‌نژاد در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه امسال؛ گازرسانی به نقاط دور افتاده استان شتاب بیشتری پیدا کرده است اظهار داشت: با پیگری‌های انجام شده منابع مالی خوبی جذب شد تا سبب بهره‌مندی روستاهای محروم استان از این نعمت فراهم شود.

وی افزود: بر اساس نیازمندی‌ها و ضروریاتی که وجود دارد، پیگیری‌های لازم انجام شد و با ارائه مستندات فنّی و منطقی؛ بودجه تخصیصی ۲۸۰ میلیارد تومانی به ۴۹۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از افزایش ۲۱۳ میلیارد تومانی بودجه گاز زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: با جذب اعتبارات لازم، امیدواریم هم روستاهای در دست اقدام گاز رسانی؛ تجهیز و هم روستاهای باقیمانده استان که بخش اعظم آن مربوط به روستاهای زیر 20 خانوار و به صورت پراکنده هستند، در کمترین زمان ممکن از این نعمت بهره‌مند شوند.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه سیاست دولت؛ گاز‌رسانی به سه هزار روستا و اتمام گازرسانی به روستاهای باقیمانده‌ی کشور طی سه سال آینده است، گفت: در برش استانی نیز با توجه به پراکندگی، کم خانوار بودن و قرار گیری غالب روستاهای باقیمانده‌ی فاقد گاز در مسیرهای صعب العبور و کوهستانی استان؛ مساعدت و همراهی اداره کل راه و شهرسازی و اداره راهداری، برای ارائه مجوزِ استفاده از حریم راه‌ها برای لوله گذاری، سبب کاهش هزینه‌ها و اعتبارات جذب شده، تسهیل در روند گازرسانی و در نهایت گازرسانی به روستاهای بیشتر را موجب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وجود معادن متنوع و متعدد در استان زنجان در مواقع لزوم همراهی بیشتر سازمان صنعت معدن و تجارت را در روند گازرسانی می‌طلبد گفت: خواستار همکاری فعالانه مقامات و مسئولین شهرستانی و محلی در رفع معارضین مسیر گازرسانی هستیم تا علاوه بر ایجاد تسریع در روند اجرای پروژه‌های گازرسانی؛ از مواجهه با مشکلات حقوقی پیمان‌ها، جلوگیری شود. 

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اذعان کرد: در مسیر گازرسانی موضوع فقط رساندن گاز به مصرف کننده خانگی و رفع نیاز حال حاضر نیست بلکه در دیدگاه کلی با همکاری و همفکری دستگاه‌های ذی ربط پیش‌بینی لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای گازرسانی به تمامی پتانسیل‌های مستقر در منطقه همچون CNG‌ها، رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و صنایع مستقر احتمالی در نظر گرفته می‌شود تا در صورت درخواست به راحتی قابل ارتقاء بوده و دوباره کاری صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا میزان گازرسانی به روستاهای استان تا سال آینده به بیش از ۹۷ درصد برسد، که در صورت تحقق این امر، زنجان به عنوان استان سبز کشور معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر