logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۹۳۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه توسعه گلخانه‌های هوشمند با دانشگاه زنجان

انعقاد-تفاهم‌نامه-توسعه-گلخانه‌های-هوشمند-با-دانشگاه-زنجان
مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه مهمترین تصمیمات در حوزه اقتصاد دیجیتال توسعه و راه‌اندازی گلخانه‌های هوشمند دیجیتال است، گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه زنجان در راستای تاسیس گلخانه‌های هوشمند منعقد شد.

به گزارش موج رسا; حامد سرائی امروز در جلسه کارگروه منطقه‌ای توسعه اقتصاد ديجيتال استان زنجان که در استانداری و با حضور دکتر محمدجعفر صديق دامغانی، رئيس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شد، اظهار داشت: آیین نامه حمایت‌ از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال تصویب شده و همین امر سبب انگیزه مضاعف در حوزه حوزه هوشمند‌سازی و تسریع فناوری اطلاعات در سایر کسب و کارهای شده است.

وی افزود: طی سفر رئيس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذر ماه به استان زنجان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و مقدمات کار فراهم شد. از جمله اینکه برای آموزش آزادکاران و ایجاد شتاب در زمینه پویا نمایی و بازی‌های رایانه‌ای زمینه‌سازی انجام و فراخوان اولیه داده شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: پیگیر هستیم تا با همراهی فنی و حرفه‌ای، پارک فاوا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به صورت مشترک آموزش‌های لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مهمترین تصمیمات در حوزه گلخانه‌های هوشمند دیجیتال است، اذعان کرد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه زنجان در راستای تاسیس گلخانه‌های هوشمند منعقد شد.

سرایی با اشاره با اینکه انکوباتور گلخانه‌های کوچک مقیاس در قالب اجاره به شرط تملیک زمینه‌سازی شده است، گفت: این امر توسط یکی از فعالان بخش کشاورزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه گام دیگر توسعه اینترنت اشیا است، تصریح کرد: با همکاری پارک علم و فناوری استان برای تجهیز آزمایشگاه IOT تفاهم‌نامه اولیه امضا شد که در آینده نزدیک تجهیزات مربوطه در آزمایشگاه مستقر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه گرند‌های حمایتی از شرکت‌های مربوطه جزو توافقات دیگری بود که انجام پذیرفت بیان کرد: تا حال حاضر سه شرکت زنجانی موفق شدند تا مرحله اولیه برای اخذ گرنت را دریافت کنند و با همکاری پارک فاوا به نتیجه نهایی دست خواهند یافت و امیدواریم در ابتدای سال آینده شاهد تحولات در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر