logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۹۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

نیازمند همکاری بانکها برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان هستیم

نیازمند-همکاری-بانکها-برای-پرداخت-تسهیلات-اشتغالزایی-به-مددجویان-هستیم

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ۴۴۹ مددجو شغل ایجاد شده است، گفت: برای ایجاد اشتغال برای مددجویان جامعه هدف نیازمند همکاری بانکهای استان در ارائه تسهیلات هستیم. 

به گزارش موج رسا; محمد محمدی قیداری امروز در جلسه شورای اداری بهزیستی استان زنجان اظهار داشت:سازمان یهزیستی بر اساس لایحه ۲۴تیرماه ۵۹برای کمک به جامعه هدف تشکیل شد که امروزه این سازمان سه استراتژی را دنبال می کند.

وی تصریح کرد:پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی ،توانمندسازی و برون سپاری و نیز ارائه خدمات به افراد تحت پوشش سه استراتژی مورد توجه در ارائه خدمات توسط سازمان بهزیستی است.
 
وی با اشاره به پرداخت مستمری برای بیش از ۷ هزار مددجوی تحت پوشش در سطح استان ، گفت:  در دولت یازدهم شاهد افزایش سه برابری میزان مستمری مدددجویان بودیم که با  این افزایش  مستمری مددجویان بین  ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان شده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به شعار امسال هفته بهزیستی با عنوان ” بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی “تصریح کرد: تامین سلامت اجتماعی افراد جامعه از جمله مسئولیتهای بهزیستی بوده و در این راستا انجام آسیب شناسی و اقدام در خصوص آسیبهای اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی در حال انجام است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بهزیستی استان هم اکنون با داشتن  ۴۱۰ کارمند به ۱۳۰هزار مددجوی تحت پوشش خدمات ارائه می دهد که علاوه بر افراد تحت پوشش  در رویکرد  اگاه سازی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تمامی جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است.

محمدی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به بحث آسیب دیدگان و جامعه هدف بهزیستی دارد، اظهار کرد:  بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و با توجه به ظرفیت قانونی خوبی که ایجاد شده است بهزیستی اقدامات ارزنده ای را برای تمامی جمعیت در حوزه صیانت از  سلامت اجتماعی به اجرا گذاشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای ۴۴۶ مددجو شغل ایجاد شده است، گفت: در زمینه ایجاد اشتغال نیازمند مساعدت بانکها در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی هستیم .
این مسئول افزود: در طی سال گذشته ۱۰نمایشگاه برای ارائه دستاوردهای مددجویان دایر شده است که ایجاد یک نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات در شهرستانها و مرکز استان ایجاد شود.
 وی با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد خدمات بهزیستی واگذار شده است، عنوان کرد: در سال گذشته در حوزه اشتغال از ۴۶۵شغل صیانت شده این و عملکرد بهزیستی استان در نهضت مسکن ساخت ۴۵۱مورد بوده است .
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مشکلات جامعه هدف بهزیستی خاطرنشان کرد: لزوم برگزاری جلسه شورای سالمندی،پایین بودن حقوق و مزایا ،ایجاد نمایشگاه دائمی،لزوم توجه به بحث مناسب سازی،همکاری بانکها در ارائه تسهیلات از جمله خواسته های مجموعه بهزیستی است.
 
لازم به ذکر است در پایان این جلسه از کتاب آماده سازی برای ازدواج موفق با حضور درویش امیری استاندار زنجان رونمایی شد./زنجانم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر