logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۹۳۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

کارآفرینی ۶۲۵ نفر جوان زنجانی در شرکت‌های دانش بنیان استان

کارآفرینی-۶۲۵-نفر-جوان-زنجانی-در-شرکت‌های-دانش-بنیان-استان
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه ۹۷ شرکت فعال دانش‌بنیان در استان مشغول به فعالیت هستند گفت: بیشتر کارآفرینان شرکت‌های دانش بنیان جوان با میانگین سنی 30 سال و به تعداد 625 نفر مشغول به کارآفرینی هستند.

عباسعلی  زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جوانان سرمایه‌های کشور هستند بنابراین برای ایجاد تحول در کشور و رسیدن به چشم‌انداز‌های پیش رو در مسیر پیشرفت علمی و فناوری باید از تمامی ظرفیت‌های جوان علمی و نخبه کشور استفاده کنیم.

وی افزود: لازمه این کار توسعه انسانی و تربیت نیروی پرسشگر و خالق است که مدارس بهترین نقطه برای شروع این برنامه است. بنابراین پیشنهاد بنده استقرار کارشناسان متخصص در مدارس با عنوان "رابط فناوری" است تا این نسل آینده ساز به سمت کارآفرینی سوق داده شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان موسسات خصوصی، تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می‌شوند. با این حال شرکت‌های دانش بنیان اطلاعات تولید می‌کنند و این اطلاعات درآمد‌زا خواهد بود.

وی با بیان اینکه تأثیر شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی بررسی کرد، ابراز داشت: از نظر اقتصادی سبب ارزآوری و خروج ارز از کشور و استان شده‌اند.

زمانی تصریح کرد: از نظر سیاسی وجود شرکت‌های دانش‌بنیان سبب دلگرمی سیاستمداران کشور در تصمیم‌های کشوری و استانی و همچنین نگاه مثبت سیاستمداران و سیاسیون ملی و بین‌المللی به استان خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان بیان کرد: از نگاه اجتماعی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و بلوغ آنها سبب خواهد شد تا امید و انرژی در جامعه تزریق شود و زندگی بهتری برای جامعه ایرانی اسلامی و جهانی در پی داشته باشد.

وی گفت: از نظر محیط زیستی نیز فعالیت‌های دانش‌بنیان منتهی به توسعه پایدار خواهد شد و توسعه پایدار یعنی اقتصاد، سیاست و اجتماع بهتر. جلوگیری از هدررفت منابع ملی و استقلال کشور در همه‌ی زمینه‌ها بهترین دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان در جامعه است.

فعالیت ۹۷ شرکت دانش‌بنیان با کارآفرینی ۶۲۵ نفر جوان در زنجان

وی در ادامه با بیان اینکه ۹۷ شرکت فعال دانش‌بنیان در استان مشغول به فعالیت هستند اذعان کرد: حدود 17 شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند. 

زمانی با بیان اینکه تمام شرکت‌های دانش بنیان جوان هستند و نیروی جوان و فکر جوان پیش برنده این فعالیت است، گفت: میانگین سنی بیشتر کارآفرینان 30 سال است و به تعداد 625 نفر در این شرکت‌ها مشغول به کارآفرینی هستند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۳.۶ میلیارد تومان در حال حاضر سرمایه در صندوق جذب شده است و با راه‌اندازی راهکارها به کارآ فرینان تسهیلات داده خواهد شد.

اختصاص کمترین بودجه به پارک علم و فناوری استان زنجان 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در خصوص تصمیم‌های که برای بودجه پارک در نظر گرفته شده است، اذعان کرد: 5.5 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که کمترین بودجه در بین پارک‌های مجاور با این سطح از فعالیت است. با این وجود با نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در راستای افزایش بودجه پارک صحبت شده و دستور مساعدت در افزایش بودجه داده شده است. 

وی با بیان اینکه بیشترین زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان برق و الکترونیک فوتونیک مخابرات و سیستم های خودکار، فناوری ارتباطات و اطلاعات it است، تصریح کرد: در تلاش هستیم سایر حوزه‌ها نیز در کامل شدن اکوسیستم فناوری ملحق شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به موفقیت‌های شاخص شرکت‌های دانش‌بنیان در یک سال گذشته بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان موفق به پیمانکاری درگاه‌های ملی مجوزهای کسب و کار و تولیداکسید روی دارویی برای اولین بار در کشور شدند.

زمانی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد تقاضایی که امسال برای ثبت شرکت فناور بوده افزایش داشته است، گفت: در مجموع 40 شرکت؛ رشد 25 شرکت و پسارشد 15 شرکت درخواست ثبت داشته‌اند.

وی در خصوص آخرین وضعیت زمینی که مقرر بود در اختیار پارک استان قرار گیرد، گفت: سند یک و نیم هکتار زمین هنوز بنام پارک نیست. با این وجود پس از سند برای ماده 23 اقدام می‌شود و عملیات عمرانی شروع می‌شود.

زمانی اذعان کرد: پنج هکتار در زمین‌های عوارضی (بیمارستان پرستو) با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی در حال راه اندازی پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر