logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۹۳۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
با فرار رسیدن عید نوروز؛

مقابله با سرقت به صورت ویژه در دستور کار پلیس زنجان قرار گرفت

مقابله-با-سرقت-به-صورت-ویژه-در-دستور-کار-پلیس-زنجان-قرار-گرفت
مبارزه و مقابله با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار قبل از نوروز یک امر مهم برای ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه است که مجموعه فرماندهی انتطامی استان زنجان همواره در این راستا تلاش‌های فروانی را انجام داده که در ایام عیدنوروز امسال نیز این اقدام در دستور کار ویژه نیروی انتظامی استان قرار گرفته است.

به گزارش موج رسا; سرقت یکی از بیشترین جرائمی است که در جامعه رخ می‌دهد و همواره پلیس زنجان در راستای کاهش سرقت و دستگیری سارقان تلاش‌های فراوانی را کرده است.

مبارزه و مقابله با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار قبل از نوروز یک امر مهم برای ارتقا امنیت اجتماعی در جامعه است که مجموعه فرماندهی انتطامی استان زنجان همواره در این راستا تلاش‌های فروانی را انجام داده و می‌دهد.

کشف خودروی سرقتی در سلطانیه

حسین اصانلو در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی سواری پیکان مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مأموران و استعلام انجام شده مشخص شد که خودروی کشف شده سرقتی بوده و از استان همجوار سرقت شده است.

اصانلو در پایان با اشاره به اینکه در این خصوص سارق دستگیر شد، خاطر نشان کرد: شهروندان با نصب تجهیزات ایمنی از به سرقت رفتن وسایل نقلیه خود پیشگیری کنند.

 اجرای طرح زاجرات در خدابنده 5 سارق را به دام انداخت

محسن غنیمتی فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده نیز در مورد اجرای این طرح گفت: طرح زاجرات به منظور مقابله با جرم سرقت و با تشکيل اکيپي مجرب از ماموران پليس آگاهي و انتظامی در سطح حوزه استحفاظي اجرايي شد.

وي افزود: در اجراي اين طرح 5 نفر سارق دستگیر، که در تحقیقات پلیسی به  11 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.

غنیمتی در ادامه تصريح کرد: از شهروندان مي‌خواهيم به هشدارهاي پليسي در راستاي پيشگيري از سرقت که توسط کارشناسان انتظامي ارائه مي‌شود توجه داشته باشند، تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

کشف بیش از 12 هزار عدد مواد محترقه در ایجرود

معصومی‌راد، فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: در اجراي طرح تشديد مبارزه با فعاليت هاي مجرمانه قاچاقچيان با اولویت مواد محترقه غيرمجاز و پرخطر، ماموران پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارزشهرستان "ایجرود" موفق شدند در یک عملیات ضربتی  تعداد 12 هزار و 410 عدد انواع مواد محترقه قاچاق را از یک دستگاه خودرو سواری کشف کنند.

وي افزود: ارزش مواد کشف شده 3 میلیارد ریال برآورد شده است که در این خصوص یک نفر دستگیر و جهت سیرمراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه پلیس با تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا برخورد جدی و قانونی می‌کند، از شهروندان خواست: برای پیشگیری از حوادث تلخ ایام آخر سال ،نظارت بر فرزندان خود را جدی بگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

کشف خودروی سرقتی در سلطانیه

حسین اصانلو فرمانده انتظامی سلطانیه نیز اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی  سواری پیکان مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مأموران و استعلام انجام شده مشخص شد که خودروی کشف شده سرقتی بوده و از استان همجوار سرقت شده است.

اصانلو با اشاره به اینکه در این خصوص سارق دستگیر شد، خاطر نشان کرد: شهروندان با نصب تجهیزات ایمنی از به سرقت رفتن وسایل نقلیه خود پیشگیری کنند.

کشف 14 تن آرد قاچاق

بدری رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان نیز در خصوص کشف این محموله قاچاق گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران دایره اطلاعات، عملیات و مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخصات دو دستگاه کامیون حامل بار آرد یارانه ای احراز و توقیف این دو کامیون در مسیر تردد زنجان – تبریز در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود: پس از هماهنگی قضایی ماموران به محورهای مواصلاتی استان اعزام شده و با پایش مسیر زنجان - تبریز کامیون های مذکور را متوقف کردند که در بازرسی از  این دو دستگاه کامیون مقدار14  هزار کیلو گرم آرد یارانه ای فاقد مجوز حمل کشف شد.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان زنجان با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش ریالی این مقدار آرد قاچاق را دو میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در اين راستا دو نفر متهم به همراه پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

بدری در خاتمه خاطرنشان کرد: مبارزه بي امان با قاچاق کالاهای اساسی از اولويت هاي اين پليس است و از شهروندان درخواست مي شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشكوك در اين زمينه، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند

 دستگیری سارقان حین سرقت

محمد مهدیخانی فرمانده انتظامی ابهر گفت: ماموران ‏گشت کلانتری 12 اثیرالدین ابهر در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پیکان وانت که به صورت بلاصاحب در حاشیه جاده رها شده بود مشکوک شدند.

وی افزود: پس از استعلام مشخص شد خودرو متعلق به یکی از سارقان سابقه دار شهرستان بوده و در حال سرقت می باشند لذا بررسی موضوع را مد نظر قرار دادند.

مهدیخانی گفت: ماموران در بررسی پیرامون محل مشاهده کردند که مالک خودرو به همراه دو نفر دیگر در حال بریدن درختان و قطعه قطعه کردن آنها برای بارگیری می باشند که برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با بیان اینکه؛متهمان  پس از مشاهده ماموران قصد فرار داشتند که دستگیر ‏شدند، اظهار داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که هر 3 متهم دارای سابقه سرقت بوده و از ‏سارقان باغات و مزارع و خانه باغهای شهرستان می باشند.‏

این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی درختان بریده شده و همچنین ابزار آلاتی اعم از اره و تبر از متهمان، ‏ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی سارقان پس از دستگیری به 2 فقره ‏سرقت درختان افراد غیر از سطح باغات شهرستان اعتراف کردند.‏

مهدیخانی ضمن اعلام اینکه سارقان پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.‏از شهروندان خواست به صورت مداوم از باغات و مزارع خود سرکشی کرده و هرگونه تردد خودرو یا افراد مشکوک را از طریق تلفن 110به پلیس اطلاع دهند.

خودروهای سرقتی در زنجان کشف شدند

داود مرسلی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي ابلاغ اجراي طرح مبارزه با انواع سرقت‌های خرد و مهم در سطح استان، دستگیری سارقان و کشف سرقت در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح ماموران انتظامی شهرستان موفق شدند طی 48 ساعت گذشته 3 نفر سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان تصريح كرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به سرقت خودرو اعتراف و از مخفیگاه متهمان  7 دستگاه خودرو سرقتی کشف گردید .

وی با بیان اینکه در این طرح 2 نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و از آنها 7 گرم مواد مخدر کشف شد گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

مرسلی تصریح کرد: وسایل نقلیه ای که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و یا در مکان های تاریک و خلوت پارک شده اند بیشتر در معرض سرقت هستند پس بهره مندی وسایل نقلیه از لوازم ایمنی تا حد زیادی از زمینه های سرقت می کاهد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر